DOĞA VE SANAT YOLUYLA BÜTÜN OLUŞTURACAK ŞEKİLDE BİR ARAYA GELMİŞ VE BİR ÇEŞİT KONTROLE UYARAK İŞLEYEN VE HAREKET EDEN ORGANİK VEYA FARKLI ÜNİTELER GRUBU. 1.İNSAN SİSTEMİ 2.ÇEVRE SİSTEMİ a.KAPALI SİSTEMLER:ÇEVREYLE ETKİLEŞİMİ VE DÖNÜŞÜMÜ YOKTUR. (makineler) b.AÇIK SİSTEMLER:ÇEVRE İLE ETKİLEŞİME GİREREK KENDİNE DENGE BULUR. DEĞİŞİM GÖSTERİR. HEP İLERİ HAREKET EDER, GERİYE DÖNÜŞ YOKTUR. BİR MEKAN İÇİNDE YER ALIRLAR, KARMAŞIKTIR. (kent; insan, hayvan) SOSYAL SİSTEM:İNSANLAR...
BİR ORGANİZMANIN YAŞAM VE GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN TÜM DIŞ KOŞUL VE FAKTÖRLER TOPLAMINA ÇEVRE DENİR. İNSANDAN SOYUTLANAMAZ. İNSAN ÇEVRESİ İLE SÜREKLİ İLİŞKİ DURUMUNDADIR. BU YAŞAMIN DEĞİŞMEZ KURALIDIR. MİMARLAR İÇİN ÇEVRE; BİNALAR VE PEYZAJ, İNSANLARIN OLUŞTURDUĞU YAPILARIN TÜMÜDÜR. İNSAN, DOĞAL ÇEVREYE KARŞI ÖNLEMLER ALIR VE BUNDAN DOLAYI YAPAY ÇEVRE OLUŞUR. ÇEVRE İNSANI YANSITIR. EN GENİŞ KENTSEL ÖLÇEKTEN EN KÜÇÜK KİŞİSEL MEKAN ÖLÇEĞİNE KADAR İNSAN ÇEVRESİNE KİŞİLİĞİNİ/KÜLTÜRÜNÜ...
İNSAN ÇEVRESİYLE SÜREKLİ BİR ETKİLEŞİM İÇİNDE BULUNAN, DÜŞÜNEN- DUYAN, KENDİ KENDİNE HAREKET EDEN VARLIKTIR. SÖZLE ANLAYAN, AKIL VE DÜŞÜNME YETENEĞİ OLAN BİR CANLIDIR. İNSAN DAVRANIŞLARINI GEREKSİNİMLERİ OLDUĞU İÇİN YAPAR, ÇEVRESİNİ BİÇİMLENDİRMESİNİN EN ÖNEMLİ NEDENİ GEREKSİNMELERİDİR. FARKLI KÜLTÜR VE COĞRAFYALARDA OLSA DA TEMEL GEREKSİNİMLER BELLİDİR. ÖRNEK, GEREKSİNME(yemek) / EYLEM(yeme) / MEKÂN(mutfak) GEREKSİNME BİR ŞEY İÇİN DUYULAN GEREKLİLİK/ İHTİYAÇTIR. A. MASLOW 1964’TE ORTAYA KOYDUĞU GÖRÜŞE...
BELLİ ÖLÇÜ VE KURALLARA GÖRE MEKANI DÜZENLEME SANATIDIR. MİMARLIK, İNSANLIK TARİHİ KADAR ESKİDİR. MEKAN ÇEVREYE HİZMET EDER. MİMARİNİN ÖZÜ OLAN MEKANSAL YAŞANTI İÇTEN BAŞLAYIP BAHÇEDE, CADDEDE VE İNSANIN GEREKSİNİMLERİNİ KARŞILADIĞI HER ORTAMDA DEVAMINI BULUR. DOLAYISIYLA MİMARLIK BİR MEKAN ORGANİZASYONUNDAN ÇOK İNŞA EDİLMİŞ ÇEVRE DÜZENLEME SORUNUDUR. MİMARLIK ÖLÇÜ/ KURALLARI 1.YÖNETMELİKLER(imar planı)/FİZİKSEL 2.İNSANİ ÖLÇEK/SOSYAL VERİLER KULLANICILAR/PROFİLLER CANLILAR/İNSAN(ÇOCUK/YAŞLILAR/ENGELLİLER/HASTALAR) MİMAR TASARLAR, ÇİZER, MAKETİNİ YAPAR, YAZAR, YÖNETİR VEYA DENETLER. AYNI...
Sinema
ve Mimarlık kesişiminin, görselliğe olan düşkünlükle daha da belirginleştiği
bir gerçek. Bu iki disiplin, "kavramları
mekansallaştırmak(görselleştirmek)" gibi ortak bir amaçta buluşuyor.
Sinema bu amacına kimi zaman mimari ünü yüksek mekanlarla ulaşıyor. Ün ile eşiği
geçmeye çalışan bir film de: "Turist".
Film yalnız mimari
popülarite peşinde değildir. Ayrıca bu arayışı oyuncu seçimlerinde de görmek
mümkündür. Yakaladıkları ile eli yüzü düzgün ama içerik konusunda soru
işaretleri bırakan bir yapımdır. Geriye akılda iki şey kalır: Angelina
Jolie'nin kostümleri ve Venedik.
Venedik kaç yapımda daha boy gösterecek
bilinmez ama "Turist" Venedik adına film ile belgeleme işidir.
İlk Venedikliler, Avrupa’yı istila eden Hunlar’dan kaçarak Po Ovası’nın denizle birleştiği yerde bulunan deniz kulağındaki gölün içerisine, bataklık alana saklanmışlar.Kendilerini, karadan gelecek saldırılardan koruyabilmek için evlerini de bu bataklığa yapmışlar.Lagun/124 ada, 183 kanal, 631 hektar,4.038 köprüTemel olarak bataklığa çakılan çam ve meşe ağacından kazıkların bin yıldır hiç bozulmadıkları, sapa sağlam oldukları görülmüş.İçinde hiç oksijen bulunmadığı için, hiçbir canlının ve dolayısıyla ağaç kazıkların çürümesine...