3DS MAX NOTLARIM_2

Ocak 20, 2021

3DS MAX NOTLARIM

kurs/bülent tez

youtube/yakın kampüs/sinan soylu



 GENEL AYARLAR/KONTROL/GÖRÜNÜM/DISPLAY/SEÇİM/KOMUT/GRUP/ ANİMASYON-AUTO KEY/PİVOT TAŞIMAK/ÖLÇMEK/STANDART PRIMITIVES/EXTENDED PRIMITIVES/2D SHAPES/2D MODIFY-EDITABLE SPLINE/3D MODIFY-EDITABLE POLY/MODIFIER LIST/COMPOUND OBJECTS/AUTOCADDEN ÇİZİM AKTARMAK/ PLAN REFERANSLI DUVARLARI MODELLEME/PLAN VE CEPHE REFERANSLI ÇATI MODELLEME/WINDOWS-DOORS/PENCERE SÖVESİ-FUGA-KAT SİLMESİ-FRANSIZ BALKONU/STAIRS/RAILING (KORKULUK)/FOLLAGE (BİTKİ)


KONTROL

*Seçmek sol tık, ctrl basılı tık seçime ekler, alt basılı tık çıkarır. “ctrl+d” deselect.

*Yaklaşıp uzaklaşmak mouse roller (+shift ekseni sabitler) , zoom extend “z” nesnelerin tümünü, seçili nesne veya vertexi ekrana sığdırır. Alt sağ menüde zoom region seçili alanı ekrana sığdırır. Diğer zoom çeşitleri de alt sağ menüdedir.

*Döndürmek alt+roller (+shift ekseni sabitler)


GÖRÜNÜM

*4 görünüm penceresinden birini tam ekran yapmak için maxi toggle “alt+w”

*View cupe kısayol top-t, left-l, right-r vb

*Görünüm seçenekleri; user mod “u”(orthografik) bu modda olunmalı, perspective mod “p”

*Nesne görünüm seçenekleri; pencere sol üstünde realistic sağ tık diğer seçenekler çıkar; realistic gölgeli gösterir, shaded gölgesiz; wireframe “F3” nesneyi boyalı boyasız gösterir; edged faces “F4” nesne çizgilerini kapatır açar; nesne çizgileri açıkken “j” ile seçim köşe çizgileri kapatılabilir; bounding box kasmaz; consistent colors pcyi daha az yorar; transparan için nesne seçili alt+x; stylized. 

*Nesnenin renderda içinin gözükmesi için; “F10”render setup-common-force 2sided tikli olsun.

*Render sınırını ekranda görebilmek için “shift+f” bazen ekranda görülenle renderda çıkacak sınır farklı olabiliyor.

*Grid aç/kapa “g”


DISPLAY

*Sağdaki create/modify olan menüde ekran gibi bir simge. Çalışma ortamındaki görünürlük ayarları ile ilgilidir. Nesne seçili sağ tık ile de ulaşılabilir.

*Hide by category kapatılacak cinsten nesneleri seçer.

*Hide selected/hide unselected”alt+q”/hide by name/hide by hit(tıkladıkça gizle)/unhide all/unhide by name

*Freeze nesnenin komutlardan etkilenmemesini sağlar. 

*Ayrıca tools-diplay floater dan da ulaşılabilir.


SEÇİM

*Select object modu üstte ana menüde kısayol “q” Birden fazla “q”ya basarsan seçim türü değişir. Mesela dikdörtgen olarak seçim veya sprey gibi olan ile değdiği seçilsin gibi.

*Select by name “h”

*Creat selection ile o anki seçili nesnelerin seçimine üstte isim verebilirsin.

*Window/crossing tamamen çerçeve içine giren nesne seçilir veya bir parçası seçilenin tamamı seçilir.

*Örneğin rectangle seçili sağ tık select similar ile tüm rectanglelar seçilir.


KOMUT

*Rotate “e” 

*Scale “r”;çıkan eksenlere göre Mouse ile ayarlanabilir veya altta değer girilebilir. 100 mevcut hali, oranlanıyor.

*Mirror hangi eksene göre aynalanacağı seçilebilir. Offset değeri de girilebilir. Copy veya instance gibi seçenekleri vardır.

*Move “w”; alttan absolute/offset değer girilebilir. Ayrıca move simgesine sağ tık ile move transform type-in menüsü açılır “F12” absolute/offset değer girilebilir. Shift basılı kopyalar, clone option “ctrl+v” menüsü çıkar, kopya adedi girilebilir, copy ile bağımsız bir kopya çıkar, instance ile sadece modifiye özelliklerinde bağımlı kopya çıkar, copyden instance geçiş yok, tersi var, reference ile çıkan kopya modifiye edilmez, scale/rotate/mirror komutlarında da shift basılı kopya çıkıyor.

*Modifyda nesne ismi kalın ise bir yere bağlıdır. Taşınabilir ama boyutlar bağlı nesne ile bir değişebilir. Modifyda make unique bağlantıyı koparır. Nesne boyutları tek başına değişebilir. Bağımlı nesneleri görmenin yolu view-show dependencies-seç birini ve bağımlıları varsa hep birlikte seçilir.

*Sağ tık komut bitirmek için, “esc” de kullanılır.

*Snap toggle “s” tutma komutudur. Simge üzerine sağ tık ile grid and snap settings açılır. Tutulması istenen noktalar aktif hale getirilebilir. Home grid ile grid aralıkları belirlenir. 

*Angle snap “a” rotate için açı ayarlanabilir. Üzerine sağ tık ile menüsü açılır.

*Align, hizalamak, hizalanacak nesne seçilir, yukarıdan align tıklanır, hedef nesne tıklanır, çıkan align section menüsünden koordinat ayarları yapılır, apply ile dene, en son onayla. Align orientation açıya göre, match scale orana göre hizalar. Align altında normal align vardır, nesne seçili iken normal align, taşınacak düzlenmi seç (mavi ok çıkar), taşıyacağın yüzeye tıkla. Quick align direk pivot noktasına hizalar. Tools-align-clone and align(pick ile yüzeye hizalar)/spacing tool(pathe clone yapar)

*Array nesnede çeşitli çoğaltmalar yapar. Bir nesneyi belirli aralık ve sayıda çoğaltır veya bir nesneyi belirli sayıda bir total alana eşit aralıkla çoğaltır. Move aktifken kullanılır. Nesneyi seç-tool-array. Örneğin y ve z değerini arttırıp çoğaltınca merdiven gibi olur. Pivot taşınıp döner merdiven de olur. İncremental-/move/-total(kat yüksekliği)-count(basamak sayısı)-3 eksende veya 1 eksende çoğalabilir. Preview açık olsun. 


GRUP

*Nesneleri seç, üst çubukta group, çıkan menüye isim gir. Nesne eklemek için eklenecek nesneyi seç,  yine group-attach-grup ismini seç. Ayrı modifiye için group-open-değişiklik-close. Grup içinde alt gruplar varsa her şeyi tek nesne yapmak için explode.


ANİMASYON-AUTO KEY

*Aşağıda autokeyi aç-timelineda üst kısmı ilerlet-nesneleri hareket ettir-autokeyi kapat-play-hareket videosu oynayacak-silmek istenirse timelinedaki kırmızı çizgi seçilip silinir-animasyon araç çubuğuna sağ tık ile time configurasyon kısmına ulaşılır.


PIVOT TAŞIMAK

*Pivot nesnelerde alt orta noktadadır. Küre hariç. Sağ da hierarcy(diygram gibi simgesi)-affect pivot only-move-geri kapat. Bir kutunun pivotu align ile silindirin pivotuna gelebilir. 

*Editable polye çevirip boyut değişikliği yapıldığında pivot eski yerinde kalabilir. 

*Gizmo gözükmüyorsa view-show transfer gizmo kapalı olabilir ya da yanlışlıkla “x” e basılmıştır.


ÖLÇMEK

*Tools-measure distance-snap açık köşeleri tıkla-sol atta değer okunur.

BENZER İÇERİKLER

0 yorumlar