3DS MAX NOTLARIM_4

Haziran 18, 2021

3DS MAX NOTLARIM

kurs/bülent tez

youtube/yakın kampüs/sinan soylu



 GENEL AYARLAR/KONTROL/GÖRÜNÜM/DISPLAY/SEÇİM/KOMUT/GRUP/ ANİMASYON-AUTO KEY/PİVOT TAŞIMAK/ÖLÇMEK/STANDART PRIMITIVES/EXTENDED PRIMITIVES/2D SHAPES/2D MODIFY-EDITABLE SPLINE/3D MODIFY-EDITABLE POLY/MODIFIER LIST/COMPOUND OBJECTS/AUTOCADDEN ÇİZİM AKTARMAK/ PLAN REFERANSLI DUVARLARI MODELLEME/PLAN VE CEPHE REFERANSLI ÇATI MODELLEME/WINDOWS-DOORS/PENCERE SÖVESİ-FUGA-KAT SİLMESİ-FRANSIZ BALKONU/STAIRS/RAILING (KORKULUK)/FOLLAGE (BİTKİ)


AUTOCADDEN ÇİZİM AKTARMAK

*Autocadde yapılacaklar; format-unit-cm yap, istemediğin layerları dondur, sürüme dikkat et.

*Maxte yapılacaklar; çalışma birimini kontrol et, file-import-konum-ok-import option-geometry-weld 0,1-rescale cm-derice autocad primitives by color/layer (aynı renk veya layerdakiler tek bir nesne olarak gelir)-curve steps koru-for 3d solids değer 0,01 olmalı-layers(skip all frozen layers)

*Gelen açık çizgi kalırsa içi boş extrude olur, connect ile köşeler birleşebilir.


PLAN REFERANSLI DUVARLARI MODELLEME

*Plan etrafından snap ile line çiz. Vertex modunda plan köşelerinde mi kontrol et. Değilse move ile düzelt. Spline modunda outline ile duvar kalınlığı offsetle. Modifier listten duvar kalınlığı için extrude. Boşluklar için box çiz, diğerlerini hide yapıp boxlardan birini convert to editable spline yapıp diğerlerini attach, tüm boxları tek seferde boolean yapabilirsin. 

*Box yerine duvarlar wall ile de çizim yapılabilir. AEC extended-wall, kalınlığı yüksekliği belirli duvar çizer, merkezden içten veya dıştan oturtur. Keyboards entery-Pick spline ile bir çizgi boyunca duvar çizebilir. Düzenlenebilir, list kısmından wall yanındaki + ya tıkladığında alt nesne modları seçilebilir.

*Wall ile çizilen duvarlara window yerleştirildiğinde program otomatik window alanında wallu boşaltıyor. Windowu tanımazsa sol üstte select and link (ataç simgesi gibi) tıkla ve wireframe”F3” görünümde windowu tıkla ve bırakmadan “F3” wall tıkla.


PLAN VE CEPHE REFERANSLI ÇATI MODELLEME

*Çatı planı etrafından line çizilir. Convert to-editaple poly-yüzey oluşur. Alt nesne modunda cut ile mahya yerlerine çizgi atılır. Mahya yükseklikleri cepheden ölçülür ve vertexler move yapılır. 


WINDOWS-DOORS

*Creat-geometry-windows/doors

*Çizili duvardaki boşluğa snap ile yerleştirilebilir.

*Bir çok hazır pencere vardır. Örneğin fixed sabit kanatlı, vitrin. Basılı tutarak genişlik, sonraki tık ile derinlik, son tık ile yükseklik belirlenir. Modify kısmında horiz. width ve vert. width  5 cm olabilir. Width kanat kalınlığı 3 cm olabilir. Panel horizon ve panel vert bölmeler.

*Yeni pencere çiziminde en son kullanılan ölçüleri referans alır.

*Kayan/katlanan kanadın açık halleri de görülebilir.

*Convert to-editable poly dendiğinde bile malzeme ideleri hazır geliyor. Cam-doğrama olarak ayrılıyor.


PENCERE SÖVESİ-FUGA-KAT SİLMESİ-FRANSIZ BALKONU

*Pencere etrafına bir line çizip outline ile offset-modifier list-extrude-20 cm olabilir. 

*Fuga düşünülen yüzeyin genişliği line ile çizilir. Fugaların birleşimi ile oluşacak kesit de çizilir. Line seçili mod-bevel profile ile pick kesit. Seçili mod-cape holes ile açık kalan yanlar kapanır.

*Kat silmesi de aynı bevel profile mantığı ile çizilir. Desenli kısım içte gözükürse listten bevel profile + tıkla profil gizmoyu rotate ile dışa 180 derece çevir.

*Editble poly yapılmış bir fuganın bevel oluşturulan profilini bulmak için-fugayı kopyala-yandaki yüzeyi sil-kesit çizgisini seç-create shape from selection  ile kopyala-bu kesiti yeni bevel oluşturmak için kullan.

*Fransız balkonları da line çizilip enable in renderer ile kalınlık verilebilir.


STAIRS

*Creat-geometry-stairs

*Basamak tipi, korkuluk, taşıyıcı gibi şeyleri seçebiliriz.


RAILING (KORKULUK)

*AEC extended-railing. Çizilmiş path üzerine korkuluk yapar.

*Bu bir plug ile daha iyi yapılabilir. Itoo Software path çizilir, createten Itoo software bulunur. Reil clone pro tıklanır, ikonu çıkar, biryere yerleştir, modifydan styledan tip seçilir, base object altında path-none tıkla path tıkla.


FOLLAGE (BİTKİ)

*AEC extended-follage

*Boyunu ve yaprak yoğunluğunu değştirebilirsin.

*Silüet değil de yaprak olarak görmek için modify-viewport canopy mode-never

*Bitki plug-inleri; Laubwerk içindeki her ağacın 9 versiyonu var ve 4 mevsim ağaç, plug üst araaç çubuğuna geliyor. Forest pack pro create-shapes-itoo software-forest pro, bir rectangle çiz-forest pro seç-kenarı tıkla-modify-library-presents(hazır sahneler)-aynısının içinde laubwerk de kullanılır-aynı rectangle seçili- + tıklı- libraryden ağaç seç-probility %0,2 gibi oran gir, alana ağaç dağıtır.

BENZER İÇERİKLER

0 yorumlar