­
MİMARLIK OKULU - Mimari Blog

LE CORBUSİER - MİMARLIK ÖĞRENCİLERİYLE SÖYLEŞİ

BİNA BİLGİSİ Şubat 20, 2014
HEPSİ DE KİŞİSEL DÜŞMANIM OLDU: AHLAK BOZUCULAR, ORTALIĞI KARARTANLAR, ZAYIFLATICILAR, GERİCİLER, AĞIRAKSAKLAR VE ALAYCILAR. İNSANI KÜÇÜLTEN HERŞEYE KARŞIYIM BEN; ONU DAHA AZ BİLGE, DAHA AZ GÜVENLİ YA DA DAHA AZ ÇABUK OLMAYA İTEN HER ŞEYE... BİLGELİĞE HER ZAMAN YAVAŞLIĞIN VE KUŞKUNUN EŞLİK ETTİĞİNİ DE KABUL ETMİYORUM. VE BU NEDENLE ÇOCUKTA ÇOĞU KEZ, YAŞLIYA GÖRE DAHA ÇOK BİLGELİK OLDUĞUNA İNANIYORUM. ANDRE GIDE-YENİ NİMETLER KAYNAK:...

ESKİZ CANDIR

ESKİZ Şubat 16, 2014

ÇİZGİYİ GÖRMEK

BİNA BİLGİSİ Şubat 15, 2014
*Önemli bir duyu, görmek... Ağacı, kuşu, haritayı ve belki de en yakınımızdaki insanın çizgilerini görmek... Maddenin çizgiyle sınırlandırılışını, varlık felsefesinin görünmeyen bir çizgi üzerinde yürütüldüğünü görmek...*Her şey çizilmiş. Çizilmişlik hali hakim hayatta. Tercih edilebilen seçenekler olsa da genelde seçimler üzerinden yürümez yaşam. Güzel yazı ile yazılmış bir yolda kesintisiz yürümekten ibaret her şey aslında. O zaman soru şu: Sen mi çizgiyi çizersin, çizi...

4 KÜP-6 ÇUBUK-4 PLAK

TASARIM Şubat 11, 2014
Yapım dersinde eldeki malzemeler: 4 küp-6 çubuk-4 plak... Ne artacak, ne de eksik kalacak.    Taşıyıcılığı göz önünde bulundurarak bir maket çalışması... Gereksiz ve taşıyıcılığı olmayan bir yerde malzeme olmayacak. Örneğin; bir kübü dört çubuk ile taşımak yerine iki çubuğun yeterli olması gibi.   Ayrıca çalışmanın çizimleri de yapıldı.   ...

MİMARLIK OKULUNU MİNİ-MİMARLAR BASARSA

İZMİR Şubat 10, 2014
Konu, oyun alanı.. Tabi konu bu olunca baş rol miniklerin.. Proje ön sunum ve çalışmaları devam ediyordu. Tasarıma artık ÖLÇÜ de girmişti. Bize çocuk ölçüleri ve eylemleri lazımdı veeee...      İlkokul öğrencileri çıkageldiler. Gelirken elleri boş değildi. Mimarlık okuluna gelebilecek en iyi oyuncakları da yanlarındaydı. Getirdikleri bu çubuksal, plaksal ve noktasal parçalarla kimileri hayallerindeki kuleyi, kimisi treni tasarlamaya başladı. Biz de onları...

SOYUTLAMA

ALGI Şubat 09, 2014
Yürütücü Doç. Dr. Hakan ANAY Problem, 2 boyutlu bir kompozisyona 3. boyutu kazandırmaktı. Bunun için verilen 3 eserden biri seçildi. En-boy-renk gibi elde olan özelliklere sadık kalınarak derinlik tasarlandı. Tasarlanan parçalar çerçeve içine misina ile sabitlenerek kompozisyon oluşturuldu.Verilen kompozisyonlar: Ian David Baker, Canal Composition 5 (2007) Laszlo Moholy Nagy, Kompozicija Z VIII (1924) Wassily Kandinsky, Counter Gravitation Ian David Baker'ın Canal Composition 5...