BÜRO STAJI

Eylül 30, 2018

1. GÜN

Stajıma başlamak üzere İstanbul, 4Levent'te bulunan Beoffice Mimarlık bürosuna gittim. İlk günümde, öncelikle büro ortakları Rıfat YILMAZ, Süleyman YILDIZ ve Burcu SEVİNÇ ile tanıştım.


BÜRO STAJI

Beni diğer stajyer arkadaşlarla tanıştırdılar. İki arkadaşın son günleriydi. Bir arkadaşın da benim gibi ilk staj günüydü.

BÜRO STAJI

Büro ortakları bürolarından bahsettiler. Beoffice 2017 yılında ulusal mimari yarışmadan aldığı birincilikle kurulan ödüllü bir tasarım ofisi imiş, Türkiye'nin çeşitli illerinde ve farklı fonksiyonlarda bir çok proje üretmişler. Tüm tasarım, çizim, modelleme işlerini üç ortak kendileri yapıyorlarmış. İhtiyaca göre danışmanlarla çalışıyorlarmış. Projelerine öğrenci arkadaşları da yardımcı olarak dahil ettiklerini belirttiler. Projeleri üzerinden sunum yaparak süreçlerini ve hangi kurumlarla ne tür ilişkiler kurulduğunu anlattılar. Konuşulan konularla alakalı oluşan sorularımızı cevapladılar. Ayrıca tasarımlarında şu programları kullanıyorlarmış: Adobe Illustratör, Adobe Photoshop, AutoCAD, SketchUP ve Lumion.

BÜRO STAJI

Beoffice projelerini bireysel olarak da inceledim. Stajım ile ilgili belgeleri büroya teslim ettim ve bürodan ayrıldım.

2.GÜN

Sınırlı sayıda bilgisayar olduğu için kendi bilgisayarımı getirdim. Kullanacağım programlar kuruluydu.

Burcu Hanım ilk iş olarak Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi projesinin kütle maketini yapacağımızı söyledi. Bu proje büronun uygulama aşamasındaki bir işi idi. Diğer stajyer arkadaşımla beraber çalışacaktık. İlk olarak maket alanını, maketin boyutlarını ve ölçeğini tartıştık. Kampüsün tamamını çevre yolu ile göstereceğimize ve 1/4000 ölçeğin uygun olacağına karar verdik. Bu ölçek için uygun malzeme ve maket örnekleri araştırdık. 1 mm' lik beyaz maket kartonu ve kraft kartona karar verdik. Zemin beyaz ve kraft olacaktı.

Burcu Hanım vaziyet planını Autocad çizimi olarak verdi. Çok detaylı çizilmişti. Maket için sadeleştirilmesi gerekiyordu. Ben sadeleştirerek kütleler, promenant, yollar ve çevre adalardan oluşan bir çizim hazırladım. Bu sırada stajyer arkadaşım Zeynep izohipsleri düzenledi.

BÜRO STAJI

BÜRO STAJI

3.GÜN

Maket için yapıların çizimleri gerekiyordu. Üniversite yapılarının detaylı modelleri Sketchup programında çizilmişti. O detaylı çizimlerden sadeleştirerek kütle modellerini çıkardım. Zeynep de araziyi modelleyerek yapıları yerlerine yerleştirdi. 



BÜRO STAJI

BÜRO STAJI

BÜRO STAJI

BÜRO STAJI

4.GÜN

Biz maket işi ile uğraşırken ofis ortakları da uygulama aşamasındaki üniversite projesini takip ediyorlar ve bazı toplantılara katılıyorlardı. Burcu Hanım ayrıca maketin aşamalarını takip ediyor ve sorularımızı cevaplıyordu.

Maket için gerekli çizimler tamamlanmış oldu. Lazer kesim için çizimleri düzenlemek gerekiyordu. İlk olarak Sketchup'ta kat kat ayırdım modelleri. Sonra Sketchup'taki çizimleri Autocad'e aktardım. Yapıların yanına aynı kraft malzemeden kesilecek promenant parçalarını yerleştirdim.

BÜRO STAJI

BÜRO STAJI

Zeynep de izohipsleri kesim için hazırladı.

5.GÜN

Parçalar lazer kesimden geldi. Bugün ofise Rıfat Bey'in mimarlık okuyan kardeşi de gelmişti. Birlikte parçaları hazırlamaya başladık. 

BÜRO STAJI

İlk olarak izohipslerden başlayarak zemini oluşturduk. Daha sonra kütlelerin katlarını birleştirdik ve onları arazideki yerlerine yapıştırmadan yerleştirdik. Promenant parçalarını da yerine yapıştırmadan yerleştirdik.

BÜRO STAJI

Son haline baktığımızda tüm maketin beyaz malzemeden olmasına karar verdik.

6.GÜN

Beyaz kartondan yeniden lazer kesim yapıldı. Dünkü işlemleri beyaz maket kartonundan kesilen parçalar için yeniden yaptık.

BÜRO STAJI

BÜRO STAJI

Bunun üzerine arta kalan, krafttan kestirdiğim kütleler ve promenatı başka bir konsept maket oluşturmakta kullandık. Gün sonunda tüm maket hazır olmuştu.

BÜRO STAJI

7.GÜN

Ofis olarak yeni bir proje yarışmasına katılmaya karar verildi. Bu yarışma İller Bankası’nın düzenlemiş olduğu “Kamu Binaları Tasarımı Fikir Yarışması”. Yarışmanın amacı İller Bankası tarafından seçilen 12 şehre ihtiyaçlarına göre verilen farklı işlevlerdeki kamu yapılarını tasarlamak. İlk olarak yarışma şartnamesini okudum ve yarışmayla ilgili dikkat edilmesi gereken önemli noktaları not aldım. Bunlardan biri yarışmanın sürdürülebilir, çevre dostu ve bulunduğu bölgenin mimari anlayışına uygun yapıların istenmesiydi. Verilen 12 şehirden 6 şehir seçtim, diğer 6 şehri de stajyer arkadaşım aldı. Önümüzdeki 6 gün boyunca bu illere ilgili analizler yapıp en sonunda da toplantıda bu illerle ilgili topladığım verileri sunmam gerektiği söylenildi. Toplantıda bir veya iki şehre karar verilip onlar üzerinde detaylı araştırmalara başlanılacak.


BÜRO STAJI

8.GÜN

Diyarbakır’da verilen arazi Ergani ilçesinde. 8.500 m2 arsa alanı içerisine yaklaşık 10.000 m2 inşaat istenmekte. Bu arsa için tasarlanması gereken kamu binaları Gıda, Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürlüğü ve Sosyal ve Kültürel Tesis.

Diyarbakır bir karasal iklim bölgesi. Bölgede sebze, meyve ve tahıl ürünleri tarımı gerçekleştirilebilmekte. Genelinde küçükbaş hayvancılık yaygın. Sanayileşme olarak çok ileri olmayan bölgede çimento, un ve süt fabrikaları sanayi kalemleri arasında sayılabilir. Şehrin büyük bir bölümüne yayılmış tarihi kalıntılar bölgeyi kültür ve tarih turizmi açısından önemli bir yer haline getirmiştir. Ayrıca yılın farklı dönemlerinde düzenlenen festivaller de turizmi olumlu yönde etkilemektedir. Bölgesel mimariye bakıldığında oyuk mekanlar, kaya mezarlar ve kabartmalar dikkat çekmektedir.

Yarışma için verilen arsa birkaç kamu yapısına yakın olsa da kamu binaları genel itibariyle ilçenin farklı bölgelerine dağılmış durumdadır.

BÜRO STAJI

9.GÜN

Kayseri’de verilen arazi il merkezinde. 24.500 m2 arsa alanı içerisine yaklaşık 10.000 m2 inşaat istenmekte. Bu arsa için tasarlanması gereken kamu binaları Hükümet Konağı ve Sosyal ve Kültürel Tesis.
Kayseri bir karasal iklim bölgesi. Bölgede tahıl, baklagiller ve şeker pancarı tarımı gerçekleştirilebilmekte. Genelinde büyükbaş hayvancılık yaygın. İlk organize sanayi bölgesi olan Kayseri’de otomotiv, mobilya ve tekstil sanayisi gelişmiş durumda. Şehrin büyük bir bölümüne yayılmış tarihi yapılar bölgeyi kültür ve tarih turizmi açısından önemli bir yer haline getirmiştir.Ancak şehir daha çok kış turizmiyle dikkat çekmekte. Ayrıca yılın farklı dönemlerinde düzenlenen festivaller de turizmi olumlu yönde etkilemektedir. Bölgesel mimariye bakıldığında iki katlı, avlulu, çıkmalı taş yapılar dikkat çekmektedir.

Yarışma için verilen arsa şehrin tam merkezindedir. Ulaşım ve erişilebilirlik açısından çok iyi bir konumu vardır.

BÜRO STAJI

10.GÜN

Gaziantep’te verilen arazi Nizip ilçesinde. 32.900 m2 arsa alanı içerisine yaklaşık 10.000 m2 inşaat istenmekte. Bu arsa için tasarlanması gereken kamu binaları Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğü ve Sosyal ve Kültürel Tesis.
Gaziantep bir akdeniz-karasal iklim bölgesi. Bölgede zeytin ve antep fıstığı en çok yetişen tarım ürünleri. Halkın bir kısmı büyükbaş hayvancılıkla uğraşmakta. Kentin sanayisi tamamen tarıma dayalı. Şehrin büyük bir bölümüne yayılmış tarihi kalıntılar bölgeyi kültür ve tarih turizmi açısından önemli bir yer haline getirmiştir. Bunlardan en önemlisi Zeugma Antik Kenti’dir. Ayrıca yılın farklı dönemlerinde düzenlenen festivaller de turizmi olumlu yönde etkilemektedir. Bölgesel mimariye bakıldığında iki katlı, iç avlulu, içe dönük yapılar dikkat çekmektedir.

Yarışma için verilen arsa birkaç ilçe merkezine uzak bir konumdadır. Ulaşımı zor ve içerisindeki mevcut yapıların yıkımına izin verilmediği için yeni tasarımlara çok elverişli değildir.

BÜRO STAJI

11.GÜN

Muğla’da verilen arazi Ergani ilçesinde. 14.528 m2 arsa alanı içerisine yaklaşık 10.000 m2 inşaat istenmekte. Bu arsa için tasarlanması gereken kamu binaları Belediye Hizmet Binası ve Sosyal ve Kültürel Tesis.
Muğla bir akdeniz iklimi bölgesi. Bölgede sebze ve turunçgillerin tarımı gerçekleştirilebilmekte. Genelinde kümes hayvancılığı yaygın. Sanayileşme olarak çok ileri olmayan bölgenin sanayisi tarıma dayalı. Şehrin büyük bir bölümüne yayılmış tarihi kalıntılar bölgeyi kültür ve tarih turizmi açısından önemli bir yer haline getirmiştir. Ancak şehirde daha çok yaz turizmine ilgi vardır. Ayrıca yılın farklı dönemlerinde düzenlenen festivaller de turizmi olumlu yönde etkilemektedir. Bölgesel mimariye bakıldığında iki katlı, avlulu ve ahşap çıkmalı yapılar dikkat çekmektedir.

Yarışma için verilen arsa ilçenin ana arterlerinden birinin hemen yanında konumlanmıştır. Diğer kamu binalarının birçoğuna da yakın bir mesafededir.


BÜRO STAJI

12.GÜN

Nevşehir’de verilen arazi Ürgüp ilçesinde. 7.165 m2 arsa alanı içerisine yaklaşık 12.000 m2 inşaat istenmekte. Bu arsa için tasarlanması gereken kamu binaları Belediye Hizmet Binası ve Sosyal ve Kültürel Tesis.
Nevşehir bir karasal iklim bölgesi. Bölgenin tarım ürünleri patates, buğday ve üzüm. Genelinde besi hayvancılığı yapılmakta. Sanayileşme olarak çok ileri olmayan bölgede sanayi tarıma dayalı. Şehrin en önemli gelir kaynaklarından biri de turizm. Bölgede tabiat turizmi yılın her dönemi turist çekmekte. Ayrıca yılın farklı dönemlerinde düzenlenen festivaller de turizmi olumlu yönde etkilemektedir. Bölgesel mimariye bakıldığında tüf taşına oyuklar, su kuyuları, havalandırma bacaları, yontu taş ve kepez kullanımı dikkat çekmektedir.

Yarışma için verilen arsa ilçenin ana arterlerinden birinin üstünde olması bakımından avantajlı durumdadır. Fakat çok küçük bir arsa olması nedeniyle istenilen inşaat alanı zemin kotundaki yeşil alanın azaltacaktır.

BÜRO STAJI

13.GÜN

Konya’da verilen arazi Selçuklu ilçesinde. 31.986 m2 arsa alanı içerisine yaklaşık 15.000 m2 inşaat istenmekte. Bu arsa için tasarlanması gereken kamu binaları Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ve Sosyal ve Kültürel Tesis.
Konya bir karasal iklim bölgesi. Bölgede baklagiller ve şeker pancarı başta gelen tarım ürünleri arasında. Genel olarak büyükbaş hayvancılık yaygın. Otomotiv ve makine sanayi gelişmiş. Şehrin büyük bir bölümüne yayılmış tarihi kalıntılar bölgeyi kültür ve tarih turizmi açısından önemli bir yer haline getirmiştir. Şehrin en önemli turizm imgesi Mevlana ve Mevleviliktir. İnanç turizmi en çok turist çeken alandır. Ayrıca yılın farklı dönemlerinde düzenlenen festivaller de turizmi olumlu yönde etkilemektedir. Bölgesel mimariye bakıldığında çok ayaklı örtü sistemleri, iç avlu ve taç kapılar dikkat çekmektedir.

Yarışma için verilen arsa ilçenin ana arterlerinden birinin üzerindedir. Ayrıca il merkezine çok uzak değildir. Büyük bir arazi olması tasarımdaki yeşil alan oranını arttırmak bakımından avantaj sağlayacaktır.

BÜRO STAJI

14.GÜN

Seçilen illerde daha önceden açılmış olan mimari tasarım yarışmalarını inceledim. Yarışmalar içinde çeşitli kamu yapıları olduğu gibi çeşitli çevre düzenleme ve rekreasyon yarışmaları da vardı. Kamu yapılarıyla ilgili olan veya olmayan tüm yarışmaları analiz önerisi olabilecekleri için inceledim. Bu yarışmaların pafta görsellerini daha sonra ofis ekibine sunmak üzere ayrı ayrı dosyaladım. İncelediğim yarışmalar içinde ihtiyaç programı olanların ihtiyaç programlarını daha sonradan faydalanmak için ayrı bir yerde klasörledim. Bunu yapmamım amacı ise yarışma şartnamesinde herhangi bir ihtiyaç programı verilmemiş, kullanılacak ihtiyaç programının yarışmacının kendisi veya ekibi tarafından hazırlanılmasının istenmesiydi.

15.GÜN

Gün boyu tüm ofis beraber toplantı yaptık. Bu toplantıda iller için hazırlamış olduğum verileri sundum. Daha sonrasında ise her il için açılan proje yarışmalarını ve katılımcıların projelerini gösterdim. Toplantıda öncelikli olarak verilen arazilerin konumu ve istenilen kamu yapısının üzerinde durularak karar vermeye çalıştık. İlk olarak merkeze çok uzak ve istenilen m2de yapıyı konumlandırmaya fikrimizce uygun olmayan arazileri eledik. Daha sonra istenilen işlevlere göre bir eleme gerçekleştirdik. Gün sonunda Kayseri’de ve Muğla’da çalışmaya karar verdik. Kayseri’de istenilen Hükümet Konağı (6.000 m2) ve Sosyal ve Kültürel Tesis (4.000 m2) ve Muğla’da istenilen Belediye Hizmet Binası (7.500 m2) ve Sosyal ve Kültürel Tesis (2.500 m2) yapıları için iş planı oluşturduk.

16.GÜN

Hangi işlevlerde yapılar yapılacağına karar verildikten sonra bugün aynı işlevlerdeki yapılar için açılmış yarışmaları incelemeye ve dosyalamaya başladım. Gün boyu farklı illerdeki belediye binaları ve hükümet konakları üzerine açılmış yarışmaların analiz fikirlerini kütle oluşum şemalarını ve plan yerleşimlerini inceleyerek bize yardımcı olabilecek kısımları not aldım. Genel olarak farklı işlevler barındıran belediye binası ve hükümet binalarında hangi birimlerin yan yana veya hangi birimlerin daha uzak olması gerektiğini öğrendim. Buna göre bir plan şeması oluşturmayı uygun gördük.

BÜRO STAJI

17.GÜN

Kamu yapıları ile ilgili makale ve tezleri okudum. İnternet üzerinden araştırma yaptım. Ofis kitaplığında bulunan kitap ve dergileri taradım. Bazı notlar aldım.

Youtube'da videosu bulunan "Balıkesir Belediyesi Belediye Hizmet Binası Yarışması Kolokyumu" nu izledim.


18.GÜN

Yarışma şartnamesinde ihtiyaç programlarının yarışmacılar tarafından hazırlanacağı belirtilmişti. Ben de daha önceden yapılan kamu binaları yarışmalarını araştırırken şartnamelerinde bulunan ihtiyaç listelerini klasörlemiştim. Bugün de Milas Belediyesindeki birimleri başka belediyelerinkilerle karşılaştırarak ilçe nüfusuna uygun ve yeterli sayıda ve kalemde birim listeledim. Bu listeyi yanına metrajlarını ve her birimin bölümlerini yazarak bizden istenen metrekareye uygun hale getirmeye çalıştım.

Kayseri'deki alanla alakalı tartıştık. Alanın meydan ve kent ile ilişkisi üzerine konuştuk.

19.GÜN

Milas Belediye Başkanlığı 2017 Faaliyet Raporunu inceledim. Çıkardığım sonuca göre Milas merkez Bodrum'un gölgesinde kalmış, turizmden istediği payı elde edememiştir.

20.GÜN

2015-2019 Milas Strateji Planını okudum. Milas tarihi dokusu ve mimari özellikleri fazla olan bir bölge. Bununla ilgili bir çok makale ve tez yazılmış.  Yarışma arazisinin etrafında belirlenmiş çok fazla tarihi kalıntı olduğunu öğrendim. Daha sonra Milas evleri üzerine yoğunlaştım ve o zaman da Milas bacalarının teknik açıdan çok farklı ve mimari açıdan da çok önemli olduğunu öğrendim.

21.GÜN

Daha önceden okuduğum bilgilere dair harita ve diyagramlar araştırdım. Tarihi kalıntılar haritası, geleneksel şehir dokusu haritası, iklim diyagramlarını buldum.
Milas Rizeden sonra ülkemizde en çok yağış alan yermiş.

22.GÜN

Toplantı yaptık. Milas ve Kayseri ile ilgili yapılabilinecek analizler konuşuldu. Oluşturduğum ihtiyaç programı hakkında konuşulup bazı birimler çıkarıldı ve yeni birimler eklendi. İhtiyaç programı ve örnek projelere göre plan taslakları oluşturuldu. Yapılması gereken işler konuşuldu ve iş bölümü yapıldı. Bana genel olarak analiz yapma, araştırma yapma görevleri verildi.

23.GÜN

Milas ilçesinde tasarlanacak Belediye Hizmet Binası ve Sosyal Tesis projesi için analizlerin yapılması gerekiyordu. Analizler makro ve mikro ölçekte düşünüldü. İlk olarak Milas ilçe sınırları bağlamında makro ölçekli analizlere başlandı. Google Earth görüntülerinden yardım aldım. Milas; Aydın ili, Yatağan ve Bodrum ilçeleri, Muğla merkez ve deniz ile çevriliydi. Karayolu,deniz ve havayolu ulaşımını soyutlayarak Photoshop programı ile görselleştirdim. Analizlerde renkleri daha mimari tonlardan seçtim. 

BÜRO STAJI

Daha sonra aynı altlık üstünde araştırarak turizm odaklarını işaretledim. Ofisçe tartışarak "ören yerleri turizmi, doğa turizmi ve deniz turizmi" başlıklarında incelemeye karar verdik. Deniz turizmi noktası daha çok Bodrum'da, ören yerleri turizmi daha çok Milas'ta, doğa turizmi ise Milas ve Bodrum'da idi.

Bu sırada ofiste diğer grup da Kayseri'deki arazinin analizlerine başladılar. O analizleri birlikte tartıştık.

BÜRO STAJI

24.GÜN

Analizlere sayısal kaynaklar araştırdım. 2017 TUİK verilerine göre deniz turizmi öncüsü Bodrum, ören yeri turizmi öncüsü Afrodisyas'tı. Milas bu iki odak arasında es geçiliyordu. 

BÜRO STAJI
Milas ilçe bağlamındaki analizleri detaylıca ele alıp projeye nasıl yansıyacağını konuştuk. Milas'taki ören yerleri Afrodisias ile tek başına yarışamazdı ama Milas ziyaretçileri yaşamaya devam eden bir alanda antik tarihle rastlaşacaklardı. Antik dönemle kalmayıp Bizans-Osmanlı-Cumhuriyet dönemi kültürünü de katman katman görebileceklerdi. Projeye turizmi destekleyici birimler eklemeyi düşündük.

25.GÜN

Yakın ölçekli analizleri yaptım. Altlık olarak Milas ilçe merkezi sınırını aldım. Yine konum ve ulaşımını araştırdım. İlçe Aydın çevre yolu aksında üniversite ve hastaneye doğru gelişmişti. Ortada geleneksel doku yaşıyordu. Google sokak görüntüleri ile ilçede gezerek tanımaya çalıştım. İlçe merkezindeki tarihi-kültürel-kamusal odakları saptadım. Bu odaklar dağınık şekilde duruyordu.


BÜRO STAJI


BÜRO STAJI

26.GÜN

Tarih katmanlarını göstermek istiyordum. Bu zamana kadarki Milas okumalarımı yeniden gözden geçirdim. Bu bilgileri görselleştirmek için kolaj tekniğini kullandım. Tarihsel süreçle birlikte dikkat çeken dönem yapılarını ve kültürel-doğal mirasları gösterdim. Bu sırada Burcu Hanım arazide yerleşim denemelerine başlamıştı. Birim metrekarelerine göre parçalı yerleşimler deniyordu. Autocad ve Sketcup programlarını kullanıyordu.

BÜRO STAJI

27.GÜN

Analizler sonucunda projede oluşacak birimleri ofis olarak tartıştık. Saptanan birimleri infografik şekilde göstermek istiyorduk. Çark ve ikonlar kullandım. Birimleri "sosyal, idari, katılımcı, sürdürülebilir" başlıklarında topladık. İkonları Burcu Hanımla tartışarak daha okunaklı bir hale getirdik. Burcu Hanım da autocad programında planları çizmeye başlamıştı.

BÜRO STAJI

28.GÜN

Araziye yerleşim kararları üzerine konuştuk. Arazide mevcutta bir okul bulunmaktaydı. Bu okul yapıları arasında bir boşluk oluşuyordu ve çevrede ağaç dokusu hakimdi. Yapılar nitelikli değildi, sadece ağaçlar ve boşluğu koruma kararı alındı. Araziye mevcutta altı adet giriş vardı. Bu yaklaşımlar göz önüne alınarak yeşilin arasına sızan az katlı parçalı bir yapı önerildi. Kayseri ekibi de planları çizmeye başlamıştı. O projeyi de takip etmeye çalışıyordum.


BÜRO STAJI

29.GÜN

Milas Belediye Hizmet Binası planları oluşmaya başlamıştı. Ben de hazır olan planlardan mahal isimleri ve metrekarelerini yazmaya başladım. Autocad programını kullandım. Eski projelerinden bir örnek verdiler ve oradaki yazıları kullandım. Metrekare hesabı için mahal sınırlarına polyline çizdim. Özelliklerinden metrekare değerlerine bakabiliyordum. Ayrıca planda değişiklikler olduğunda polylineları değiştirerek kolayca yeni metrekarelere bakabilecektik.


BÜRO STAJI


BÜRO STAJI


BÜRO STAJI

30.GÜN

Kayseri Hükümet Binası planlarında da aynı mahal ve metrekare yazımını yaptım.


BÜRO STAJI



BÜRO STAJI




BÜRO STAJI



BÜRO STAJI


31.GÜN

Toplantı yapıldı. Kayseri ve Milas projelerinin plan ve kütleleri tartışıldı. Bazı düzeltmeler yapılması kararlaştırıldı. Pafta düzeni konuşuldu.

32.GÜN

Kayseri planları autocad programı ile çizilmişti. Plandaki duvar ve kolonlara ayrı hatchler tanımladım.


BÜRO STAJI



BÜRO STAJI


BÜRO STAJI



BÜRO STAJI

33.GÜN

Kayseri projesi için yerleşim şeması hazırladım. İlk olarak mevcut durum ve yaya hareketlerini, ikinci olarak mevcut boşlukları, üçüncü olarak korunan hal ve son olarak da sonuç tasarımı gösterdim.

BÜRO STAJI

34.GÜN

Kayseri projesi planlarını boyadım. Taşıyıcı ve duvarları daha önceden autocad'te boyamıştım. İç mekana hafif gri bir renk seçtim. Zemin kat planının çevresini modelden alacaklardı.


BÜRO STAJI


BÜRO STAJI



BÜRO STAJI



BÜRO STAJI


35.GÜN

Kayseri projesinin cephesindeki kaplamaya model üzerinden derz yaptım. Cephe daha ifadeli oldu. Sketchup programını kullandım.

BÜRO STAJI

BÜRO STAJI

dersiz kaplama


BÜRO STAJI

derz yapılmış hali


36.GÜN

Kayseri Hizmet Binası ihtiyaç programını yazdım.


BÜRO STAJI


Milas Belediye Hizmet Binası ihtiyaç programını yazdım.



BÜRO STAJI

BENZER İÇERİKLER

0 yorumlar