İKTİSAT MERKEZİ

Mayıs 27, 2018

İKTİSAT MERKEZİ


İletişim ve bilgi teknolojilerindeki gelişmeler, sermayenin birikim ve dolaşım biçimindeki değişimler, emek sürecindeki dönüşümlerle birlikte üretim pratikleri, üretimin organizasyon şeması, üretim sürecine dahil olan aktör, aktörlerin motivasyonları, refleksleri ve kullandıkları araçlar değişmiştir. Dolayısıyla üretim mekanı da değişmiştir. 1970'lere kadar fordizm başat üretim modeli iken, 1980'lerin başında postfordist üretim modeline geçilmiştir. 2000li yıllarda ise müşterek / katılımcı / paylaşımlı ofis alternatifleri yaygınlaşmıştır. Bu bağlamda proje kapsamında müşterek ofise mekan aranmıştır. Özel ve kamu olmak üzere farklı sektörlerin aktif olarak faaliyet gösterdiği iş merkezi, yönetim merkezi ve geleneksel ticaret merkezi olan Konak'ta çalışılmıştır. Tüm bu rollerin temeli bölgenin tarihte ev sahipliğini yaptığı 1923 İktisat Kongresinde atılmıştır. Bölgenin hafızasını devam ettirmek ve müşterek çalışmaya teşvik etmek amacıyla İktisat Merkezi önerilmiştir.




İKTİSAT MERKEZİ


İKTİSAT MERKEZİ

Tasarım alanı İktisat Kongresi Anıtı ile ilişkilidir. Ayrıca  aynı adada mevcut üç yapı bulunmaktadır. İlk olarak bu yapıların sağır cepheleri dikkat çekmektedir. Bu cephelerden bağlantılar oluşturup mevcut bloklarla birlikte müşterek iktisadi çalışmayı destekleyen bir tasarım düşünülmüştür.

İKTİSAT MERKEZİ

  Yapıların birleşim için uygun olduğu analiz edilmiştir.


İKTİSAT MERKEZİ


İKTİSAT MERKEZİ

İKTİSAT MERKEZİ
İKTİSAT MERKEZİ

İKTİSAT MERKEZİ

İKTİSAT MERKEZİ
İKTİSAT MERKEZİ
İKTİSAT MERKEZİİKTİSAT MERKEZİ

İKTİSAT MERKEZİ
İKTİSAT MERKEZİ

İKTİSAT MERKEZİ
İKTİSAT MERKEZİ
İKTİSAT MERKEZİ
İKTİSAT MERKEZİ
İKTİSAT MERKEZİ
İKTİSAT MERKEZİ
İKTİSAT MERKEZİ
İKTİSAT MERKEZİ

BENZER İÇERİKLER

0 yorumlar