ŞANTİYE STAJI

Temmuz 11, 2014

ŞANTİYE STAJI

Başlarken korkutucu gelen ama bittiğinde tozuna çamuruna alışılan mekan

İyi olduğu kadar disiplinli ve "Pazar günü de mi gelseniz." diyen bir şef :) 

36 iş günü, sabah 8:30 akşam 18:00 çalışma saatleri

PROJE HAKKINDA GENEL BİLGİ

BAHÇETEPE , arsa satışı karşılığı gelir paylaşımı işidir. Arsa EMLAK KONUT GAYRİMENKUL YATIRIM ORTAKLIĞI’ na aittir. Yükleniciler; AKYAPI İNŞAAT ve MAKRO İNŞAAT’ dır. Staja başlanılan şirket ‘MAKRO-AKYAPI ORTAK GİRİŞİMİ’ dir. Ortak girişim proje tasarımını ‘ÖZGÜVEN MİMARLIK’ a yaptırmıştır.

Proje;  ‘AİLE BAĞLARI’, ‘MEDİKULE İSTANBUL’ olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Aile Bağları; konut, otopark, sosyal tesis, açık-kapalı spor alanları, park, peyzaj ve hobi bahçelerini içerir. Ayrıca hobi bahçeleri yakınında ticaret alanları bulunmaktadır. Medikule İstanbul; rezidans, otopark, sosyal tesis, açık-kapalı spor alanları, ticaret alanlarını bünyesinde barındırır.

Projeye dahil edilen rüzgar tribünleri, güneş panelleri ve hobi bahçesi sulamasında kullanılacak yağmur suyu deposu ile Emlak Konut ülkemizde doğal kaynaklar kullanılarak enerji üretimi ve dönüşümüne dikkat çekmeyi amaçlamıştır.


ŞANTİYE HAKKINDA GENEL BİLGİ

Şantiye ile inşaat sahası arasından ana yol geçmektedir. Bu nedenle ulaşım kolaylığı, kartlı turnike geçişi, baret-çelik ayakkabı vb. iş güvenliği kontrolü için yol üzerine çelik bir köprü inşa edilmiştir.

Makro- Akyapı Ortak Girişimi için ana ofis, üç şirkete ait ofisler, taşeron şirketlere ait ofisler, yatakhane, yemekhane, depo vb. prefabrik yapılar mevcuttur.

Şantiyeden geçerek satış ofisine ulaşılmaktadır.

Ortak Girişim ofisinde proje koordinatörü, teknik ofis, dizayn ofis, hak ediş, ince işler, kaba işler sorumluları ve teknikerler bulunmaktadır. Ortak Girişim kontrolünde iki yüklenici firma imalatlara devam etmektedir. İki ayrı yüklenici firma adına proje koordinatörleri, şantiye şefleri, kaba-ince iş sorumluları, teknik ofisler, dizayn ofisler ve blok sorumluları bulunmaktadır. PMO MANAGEMENT and CONSULTANCY adlı şirket ince işlerde bağımsız onaylayıcı rolünü üstlenmektedir.

1.GÜN

- Vaziyet planı incelendi. Rekreasyon alanı(hobi bahçeleri) konumu tartışıldı. İmar izni olmayan bir parsel olduğu için yeşil alan yani hobi bahçeleri olarak değerlendirilmesinin uygun görüldüğü anlaşıldı.

-  Aile Bağları mimari uygulama projesi incelendi. A bloklar 3+1 ve 4+1, B bloklar 2+1 ve 3+1, C bloklar 4+1 ve 5+1, D blok 5+1, E bloklar 2+1 tipindedir. Bloklar 15 gerçek kat, zemin ve bodrum kattan oluşmaktadır.

-  Projeden yeni terimler öğrenildi.
Sığınak; blok bodrum katlarında olağanüstü hallerde tuvalet mutfak gibi kullanım alanlarını da barındıran korunaklı yaşam alanı.
Drenflex boru; temelde birikecek suyu uzaklaştırmak için kullanılan, suyu süzerek almak için üzeri delikli bir boru.
Güvenlik holü(Kaçış koridoru); yangın merdiveni ile katlar arasında, yangından korunmayı sağlayan korunaklı alan.
Hidrafor-eşanjör; terasta mekanik aletler.
Tesisat odası; mekanik aletler için ayrılmış katlardaki alan.
Busbar(Mekanik Şaft); elektrik tesisatı için ayrılmış katlardaki alan.

ŞANTİYE STAJI

2.GÜN

-Satış ofisi gezildi.

-Maket incelendi. Maketsan firması tarafından yapılmış.

ŞANTİYE STAJI

-4+1 ve 2+1 örnek daireler gezildi.

ŞANTİYE STAJI

-Rekreasyon alanı örnek hobi bahçeleri gezildi.

ŞANTİYE STAJI

-Otopark projesi incelendi. Blokların bodrum katları sığınak olarak tasarlanmış, peyzajın altı ise otopark olarak değerlendirilmiş.

- Demir işçiliği öğrenildi. Donatılar için NERVÜRLÜ ÇELİK kullanılıyor. Bu çelik, betonarme yapılarda kullanılan, yüzeyindeki çıkıntılar(diş-nervür-tor) nedeniyle betondan sıyrılıp çıkma olasılığı çok düşük olan betonarme çeliğidir.

ŞANTİYE STAJI

Demire şekil vermek için kesme ve bükme makinası kullanılır.

Etriye, çiroz vb. terimler öğrenildi. Bunlar kolon, kiriş veya taşıtıcı perdede demirlerin birbirine bağlanmasına ve birbirlerine kenetlenmelerine yarayan şekillendirilmiş demirlerdir. Demir bağlantıları çelik tel ile yapılır.

Etriye,  bağlanan demirleri bir kare veya dikdörtgen haline getirilerek bir arada tutmaya 
yarayan demirlerdir, boy demirlerin çevresini sarar. Bunların uç kısımları 45 derecelik açı yapacak şekilde içeriye doğru kıvrılıp bağlanıyor, deprem yükünü karşılaması için açılıdır. Çünkü çelik çekmeye karşı dayanıklıdır.

Çiroz, donatı demirlerine bağlamak amacıyla yerleştirilen küçük demir parçasıdır, beton dökümü sırasında donatının bozulmasını önler. 

Gönye, demir uçlarında 90 derecelik dik köşelerin oluşturulmasıdır.

Sehpa, temel veya döşemede üst ve alt hasır arasında kalınlık veren demirdir. Beton döküldükten sonra taşıyıcı özelliği yoktur.

Firkete, konsol ya da balkon döşemelerinde kullanılan bildiğimiz firkete mantığı ile üretilen donatıdır.

Hasır, birbirlerine dik gelerek grid oluşturacak şekilde demirlerin bağlanması. Tünel kalıpta hasırlar hazır fabrikadan kullanılır, kaynaklıdır.

Tevzi, bir ucu gönyelenmis temele inen filiz demirlerinin temel içindeki bağlantı donatısıdır.

Kullanılacak demir çapı ve sayıları statik projesine göre değişir. Bu projedeki bloklarda üst katlara doğru demir çapları azalmaktadır.

3.GÜN

- Sahada görülebilecek kaba ve ince işlerin bir listesi yapıldı. Mevcut yapım sistemleri; radye temel, tünel kalıp yapım sistemi, konvansiyonel yapım sistemi, kaset döşeme yapım sistemi, fore kazık temel yapım sistemi, geo duvar, tuğla duvar örümü, bims duvar örümü ve ince iş imalatları, ayrıca farklı iki şantiyede çelik yapı ve fore kazık ile iksa sistemi. Bu sistemlerin görülebileceği bloklar saptandı.  F1, F2, D1 bloklar konvansiyonel sistem, diğer bloklar tünel kalıp sistemi, rekreasyon alanındaki ticaret blokları fore kazık sistemi, otoparklar kaset döşeme sistemi ile yapılmaktadır. Rekreasyon alanındaki hobi bahçelerinde geo duvar, blok içlerinde tuğla duvar, blok dışlarında bims duvar vardır.  

- İnce işler sorumlusu ile sahaya çıkıldı. Saha tanıtıldı. Blok içerisinde terazi, gönye ve mastar kullanımı öğrenildi. Terazi ile yüzeylerin düzlüğüne bakılır. Gönye ile duvar köşe birleşimlerinin dik açı olup olmadığı kontrol edilir. 

ŞANTİYE STAJI

- Seramik  kontrolü öğrenildi. Fayans daha önde oluğunda kenarda çıkıntı oluşur, buna diş denir ve olması istenmez. Para gezdirilerek fayanslarda diş olup olmadığına bakılır. Diş varsa para takılır. Banyoda seramik döşenmeden önce yere sürülen su izolasyon malzemesinin 20cm duvara sürülmesi gerekir. Alttan ilk sırada seramik altlarında izolasyon olup olmadığına bakıldı. Yer seramiklerinin mastarına bakıldı.

- A2 bloktaki örnek giriş holü gezildi.

- Dış cephe pencere sövesi için malzeme seçimi yapıldı. Taşeron üç farklı tipte malzeme uygulamış; düz, zımparalı, dekoratif profiller. İnce işler sorumlusu inceleyip seçim yaptı.

- İlk kez tünel kalıba çıkıldı. İmalat yoktu. Genel olarak incelendi.

4.GÜN

-Medikule (F bloklar) mimari uygulama projesi incelendi. Bloklar 30 gerçek kat, zemin ve iki bodrum kattan oluşmaktadır. Bloklar İki blok birbirlerine lobi ile bağlanmakta. Lobiden bodrum kattaki sosyal tesislere iniliyor.
Kat silmesi terimi öğrenildi. Döşemenin cephede okunmasıdır. Cephede döşeme devamı olarak çıkıntı şeklinde olabilir veya prekast olarak sonradan montaj edilebilir. Döşeme devamı yapıya ağırlık olacağı düşünülecek prekast tercih edilmiş.

-Kaset döşeme ile ilgili bilgi alındı. Kaset döşeme 8-9 metre üzerinde geniş açıklıkları geçmeyi sağlar. Nervürler iki yönlü yük taşır ve kolonlara yük aktarır. Otoparkta da geniş açıklık ihtiyacı olduğu için bu sistem tercih edilmiştir.

ŞANTİYE STAJI

Kaset döşeme sistemi kiriş demir işçiliği görüldü. Kalıp üzerine ana kirişler bağlandı. Etriyeler ana demirlere çelik teller ile bağlandı. Telle bağlanmasının sebebi beton geldiğinde demirlerin yer değiştirmesini engellemek ve sabitlemektir. Kolon uzun demirlerinin uçları perdelere binen tarafta perdeye doğru kıvrılır yani gönyeli bırakılır. Pas payları için 2,5 cm yüksekliğinde bir malzeme demire takıldı ve kalıba oturtuldu. Köşelere ise strafor koyularak pas payı bırakılmış. Pas payları demirlerin beton içinde kalmasını sağlar. Böylelikle demir korozyonu önlenmiş olur.

-Temel topraklama projesine uygun şekilde Çelik şeritle temel topraklaması yapıldı.     Tutucularla demire bağlanarak sabitlendi. Böylelikle beton içinde kalması sağlanmış oldu. Şeritten filiz bırakıldı. (Filizler ile bağlantı yapılarak her 20m yükseklikte döşemeden geçirilir. Temel topraklanması tüm yeni binalarda uygulanmak zorundadır. Topraklanmanın yapılması ile potansiyel dalgalanmalar önlenir. Temel topraklayıcı kapalı bir ring şeklinde yapılır ve bina dışındaki kazıklara aktarılarak dışarı atılır)

-  Proje için beton alınan şantiye yanındaki Boğaziçi Beton Santrali gezildi, bilgi alındı ve incelendi.
İlk tesisi 1997 yılında kurulmuş. Günümüzde birçok farklı tesiste hizmet vermekteymiş. Beton tamamı ile el değmeden bilgisayar kontrolü ile hazırlanıyor. Bilgisayar, şantiye tarafından istenilen özelliklerde betonu üretmek için terazide ve silodaki malzemelerden uygun oranlarda alıyor. Kullanılan malzemeler; kum, taş tozu, iki farklı boyutta kırma taş, su, çimento ve katkı maddeleri. Katkı maddelerinin miktarı su ile orantılı değişiyor. Su oranının fazlalığı betonu bozar. Azlığı ise çatlamalara sebep olur. Karışım tamamlandıktan sonra nakliye için araca pompalanır. Araçlar 10 m3, tırlar ise 12 m3’tür. Araç 6-7 dakikada beton ile dolar. Beton akışkanlığının nakliye sırasında korunması için mikser nakliye sırasında dönmeye devam eder. Beton mikserden en geç 3.5 saat içerisinde dökülmelidir. Katkı maddesi ile bu süre 1 saat daha uzatılabilir. Esler, beton kıvamı, hareketliliği demektir. Eğer yüksek katlara beton dökülecekse eslerde değişiklik yapılarak hareketlilik arttırılır.

Bahçetepe projesinde kuleleri C40, diğer bölümlere C30 veriyorlar. Beton basınca karşı dayanıklılık verir ve demir korozyonunu önler.

ŞANTİYE STAJI

5.GÜN

- Medikule yanındaki G bloklar (ticari mekanlar)  mimari uygulama projesi incelendi.

- Tünel kalıp sistemi incelendi. Tünel kalıp, perde ve döşeme betonunun beraber döküldüğü bir sistemdir. Hızlı bir sistem olduğu için 2 günde bir kat bitiyor. Mukavemeti iyi olsa da farklı tasarımlar için uygun değildir. Birbirinin tekrarı olan katların imalatında kullanılabilir. Daire oda bölmesinde sonradan değişiklik yapılamaz. Çünkü bölücü duvarlar aynı zamanda donatılı taşıyıcı perde duvarlardır, kırıp değiştirilemez. 


ŞANTİYE STAJI

Perde demir işçiliği görüldü. Perde donatısı için alt döşemeden ortalama 100 cm filiz bırakılmış. Böylece birbirinin devamı iç içe geçen bir donatı elde edilmiş olur ve bağlantı sağlanır. Donatı demirleri hazırlandı. Perde uç elemanları(kolonlar) aşağıda hazırlanarak yerine monte edildi. Bu elemanlar boyuna demir etrafında etriyeli bağlandı. Vinç ile döşemeye çıkartıldı. Kolonlar arasına kolona 45cm binecek şekilde hasır demirler yerleştirildi. Çelik tel ile bağlandı. Statik projesine göre çirozlar yerleştirildi. Donatılara paspayları takıldı. Elektrik ve mekanik tesisatı için gerekli rezervasyon boşlukları bırakıldı. Bu boşluklar için straforlar yerleştirildi. Beton dökümünden sonra straforlar alındığında o bölgeler tesisat için boş kalmış olacak. Aşağıda hazırlanan demire bağlanmış elektrik kutuları perdede belirlenmiş yerlere yerleştirildi. Perdede  kapı boşluğu bırakılacak yere yatayda sıkılaştırma yapıldı ve yatay taşıyıcılığı yükseltmek için köşede perde birleşiminde gönyeli demir yapıldı. 

ŞANTİYE STAJI

6.GÜN

- Alçı sıva için ano uygulaması görüldü. Ano, mastarında ve şakülünde sıva yapabilmek için duvara uygulanan sıva çıtasıdır. 100cm aralıklarla uygulanmalıdır. Duvara yatay ya da dikey uygulanabilir. Yatay uygulama daha düzgündür. Duvar yüzeyinde ano uygulanacak yere alçı sürüldü. Ano alçı üzerine koyularak duvara yapıştırıldı. Teraziye getirildi.

ŞANTİYE STAJI

-Tuğla ve beton birleşim yerlerine 30cm genişliğinde file ile alçı sıva uygulandı. File sıvada çatlamayı önlemek için uygulanıyor.

- Banyoda süzgeç yerleştirildi. Şap tüm yüzeye atıldığı için süzgeç yeri kapanmış. Kompresörle uygun açıklık açıldı.

ŞANTİYE STAJI

- Lazer nivo incelendi. Bu alet ile kot alma, hizalama, teraziye alma işlemlerinin daha pratik yapıldığı görüldü. Her katta nivo ile +1.00 kotu işaretleniyor. İmalatlar bu kota referans yapılıyor.

ŞANTİYE STAJI

- Membran (bitümlü su izolasyon malzemesi) uygulaması görüldü. Temelde su izolasyonu yapılmış oldu. Prizini almış grobeton üzerine uygulandı. Grobetonun düzgün olması önemlidir. Membran öncesinde bitüm esaslı astar(zift) sürülmüştü. Membran tamamen açıldı, ek yerleri en az 10 cm üst üste bindirilerek serildi. Bini yerlerinde yapıştırma, LPG gazı kullanan şalümo ile bitümü eritilerek yapıldı. Yapışma işlemi tamamlandıktan sonra eriyen bitüm bini noktalarından taşırılan bölüm mala ile bastırıldı. 2. kat olarak uygulanacak membran katmanı, 1 .katmana aynı yönde serilerek yapıştırıldı ve bini bölgeleri şaşırtılarak uygulandı.

ŞANTİYE STAJI

-Otoparklarda kaset döşemede aydınlatma yerleri için aplikasyon yapıldı.

- Otopark statik uygulama projesi incelendi.

- A blok avan projesi incelendi.

7.GÜN

- Temeline başlanacak bloğun aplikasyonu yapılmıştı. Blok sınırı temel kalıbı 10*10 dikme taşıyıcılar ve bunlara playwood çakılması ile yapıldı.

ŞANTİYE STAJI

-  Membran üzerine keçe serildi. Böylece membran korunmuş oldu. Membran üzeri sulanarak keçe serildi. Keçe kuruyup uçmadan üzerine de grobeton döküldü. Betonun ıslak keçe üzerine dökülmüş olması priz açısından daha sağlıklıdır.  Mikserle nakliyeden sonra, pompaya aktarılarak döküm yapıldı. Operatör yönlendirmesi ile döküldü. Bir tahta ile uygun kotta yayıldı.

ŞANTİYE STAJI

- Tünel kalıpların yerleştirilmesi görüldü. Çelik kalıplar kullanılıyor. İki ters L şeklindeki kalıp yan yana gelerek bir odanın kalıbını oluşturuyor. Kalıplar projeye uygun olarak fabrikada üretilmiş. Bu projedeki kalıplar için sadece iki ortaktan biri 1 trilyon masraf yapmış. Kalıp maliyeti, konvansiyonel sistemin kalıp maliyetine göre fazla olsa da 2 günde bir kat atılması ile maliyetler düşer ve daha avantajlı hale gelir.

Kalıp gelmeden önce var olan yan kalıpla arasında perde kalınlığı kadar mesafe kalması için diğer kalıbın saplamalarına konik yerleştirildi. (Koni şeklinde olması beton dökümünden sonra rahat çıkmasını sağlar.) Konikler yaklaşık 100cm de bir takıldı.

Kalıpların saplama gibi montaj malzemeleri aşağıda hazırlandı, kalıba yerleştirildi. Kalıp vinç ile yukarı taşındı. Tekerlekleri üzerinde manila yardımı ile yürütülerek perde demirleri arasına yerleştirildi. İki kalıbın ortasında kalan perde bitimine alınlık adı verilen perde kesici yerleştirilerek beton döküleceğinde perde mesafesinde kalması sağlandı. Kalıp yerine tam olarak oturtulduktan sonra kalıp ayakları yükseltilerek tekerleklerden kurtarılıp oynaması engellendi. Yükseltildiğinde altta bir açıklık kaldı. Perde betonunun akmasını önlemek için bir alt döşemede perde filizleri bırakılırken bu açıklığı kapatacak kadar yaklaşık 20cm beton dökülmüş. İki kalıbın kafa kafaya birleştirildiği yerde boşluk kalmamasına dikkat edildi. Bunun için kalıbın şakülü, kalıptaki çapraz olan kısımla ayarlandı. Bu kısım kendi ekseni etrafında döndürülerek vida mantığı ile kısalıp uzayabiliyor. Kalıpların birleşim yerlerindeki horoz denilen bağlantılar sıkıştırıldı. Saplama diğer kalıptan da geçirildi, ayna ve kelebek ile sıkıştırıldı.

ŞANTİYE STAJI

8.GÜN

- Membran öncesinde zift sürüldü.

- Isı yalıtımı için dış cepheden mantolama izlendi. Isı yalıtımı ile birlikte bina cephesindeki malzeme de korunmuş oldu. EPS(beyaz) uygun ölçülerde kesildi. Arka yüzüne  özel yapıştırıcı harç sürüldü. Harç sürüldükten hemen sonra dış cephede duvara yapıştırıldı. Mastarında olmasına dikkat edildi. EPS levhalarının derzlerinin şaşırtmalı olmasına dikkat edildi. Dübellemeye başlamadan önce yapıştırma harcının tam olarak kuruması beklenmelidir. Bu nedenle başka bir katta, kurumuş bölgede dübellenme uygulamasına bakıldı. Dübeller EPS üzerine matkap ile uygun bir delik açıldıktan sonra çakılarak sabitleştirildi. Dübel deliklerine de çiviler çakıldı. Bims duvarda plastik, perde duvarda çelik çivi kullanıldı. Matkapla delinirken EPS levhaları özellikle birleşim köşelerinden deliniyor. Köşelerde düzgün ve sağlam bir yüzey elde edebilmek için yalıtım uygulamasında köşe profilleri kullanıldı. Ayrıca dekoratif amaçlı mineral sıvalı bir başka profil yapıştırıldı. Bu profil cephede düz bir şekilde devam edeceği için ayrıca terazi ile bakıldı. Bunun içinde Su basman kotunda ise daha dayanıklı olan XPS(renkli) uygulandı.

ŞANTİYE STAJI

- Blok içerisindeki örnek daireler incelendi.

ŞANTİYE STAJI

9.GÜN

- Rekreasyon alanındaki ticari blokların mimari uygulama projesi incelendi.

- Otopark temel donatısı yapıldı. Grobeton üzerine ilk olarak  alt hasır donatısı bağlandı. Altına 5cmlik  pas payları takıldı. Temel kenarına strafor ile pas payı bırakıldı. Sehpalar yerleştirildi. Sehpalar taşıyıcı değildir. Üzerine üst hasır donatısı bağlandı. Bağlantılar çelik tel ile yapıldı.

ŞANTİYE STAJI

10.GÜN

- Otopark temel beton dökümü görüldü. Betonda boşluk kalmaması için vibratör kullanıldı.

ŞANTİYE STAJI

- Mantolama üzeri fileli sıva imalatı incelendi. Köşe profillerinden başlayarak mantolama yapılan bütün yüzeye sıva sürüldü. Üzerine file koyuldu. File birbiri üzerine yaklaşık 10 cm binecek şekilde yerleştirildi. File üzeri tekrar sıvandı.

ŞANTİYE STAJI

11.GÜN

- İlk olarak şap altına şilte serimi görüldü. Bu XPE adı verilen esnek bir malzeme ile yapıldı. (Şilte katlar arasında ısı ve ses izolasyonu yapmasının yanında; döşeme ömrünü uzatır, şap için düzgün bir zemin oluşturmuş olur.) Şilte plakları serildikten sonra yapışkanlı bantlar ile plaklar yapıştırıldı. Tesisat borusu ve döşeme arasına da şilte koyuldu. Duvar kenarlarında süpürgeliklere dönmesi gerekir. Plakların altına gelecek şekilde kenar şeridi koyuldu. (Üste olması yanlış bir uygulamadır.)

ŞANTİYE STAJI

- Çimento esaslı tesviye şap uygulaması görüldü. Şap, altındaki şiltenin izolasyon özelliğini arttırır, döşemeyi korur. Şap aşağıda hazırlanarak blok içerisinde uygulanılacak yere pompalandı. Şap karışımında kum, elyaf, çimento, sika suyu kullanıldı. Elyaf, çatlamaları;  Sika suyu, nemi önler.

  Şap öncelikle duvar kenarlarına döküldü. Var olan +1.00 kotları referans alınarak hazırlanmış kotlama çubuğu ile kotlama yapıldı. (Geniş bir alanda duvar kenarları haricinde başka ano sıraları da yapmak gerekmektedir.)  Anolar üzerine terazi konularak kontrol edildi. Mastar ile anolar referans alınarak şap düzeltildi. 2saat sonra helikopter ile şap yüzeyi düzeltildi. Helikopter ulaşmayan duvar kenar ve köşeleri mala ile düzeltildi. Çatlama olmaması için kapı boşluklarında ve alanda yaklaşık 2 metrede bir çalışma derzleri kesildi.

ŞANTİYE STAJI

- Asma tavan karkas imalatı görüldü. Uygun kotta kenarlara c profillerle alçıpan monte edildi.  U profiller tavana taşıtılan alçıpana monte edildi.. U profillere iki yönde C profiller geçirildi. Taşıyıcı profil 120cm, tali taşıyıcı profil 60 cm de  bir yerleştirildi. Profillerin taşınması için yaklaşık 50 cm aralıklarla askı elemanları(agraf) matkapla tavana sabitlendi. Karkaslar tavana taşıtılmış oldu.
  Daire girişlerinde ise elektrik tesisatının agraf montajı sırasında delineceği düşünülerek kutu profiller yerleştirildi ve agraflar kutu profillere montelendi..

ŞANTİYE STAJI

- Bloktaki alçıpan karkas ve perdelik denetimi öğrenildi. Koridorda karkas üst c profili ortaya atılmamalı. Çünkü alçıpanda aydınlatma delikleri açıldığında karkas gözükür. Perdelik aksına, yüksekliğine bakıldı.

12.GÜN

- Konvansiyonel kalıp sistemi ile ilgili bilgi alındı. Hazır kalıp olmadığı için farklı tasarımlar için uygundur. Bu şantiyede ahşap kalıp(doka) kullanılıyor. Kalıplar tekrar bir üst katta kullanılabiliyor. Fakat %20 zayiatla taşınıyor. (Masa kalıp kullanılmış olsa tam olarak taşınması mümkün.) Bir haftada bir kat bitmiş oluyor.

- Konvansiyonel kalıp çakılması görüldü. Döşeme kalıbı için ilk olarak iskeleler kuruldu. İskelelerin yeterli gelmediği yerlerde direkler kullanıldı. (Sadece direkler üzerine kalıp kurulmuş olsa 80-90 cm de bir direk atılması gerekir.) Mahya olarak VT 20 kullanıldı. (İki mahyanın birleşiminde iskeleye üst üste bindirilmesi önemlidir.) Mahya üzerine 10*10 lardan ızgara çakıldı. Izgara aralığı 50-60cm olarak ayarlandı. Kiriş kalıpları için playwoodlar kullanıldı. Kiriş kalıbının açılmaması için playwood yanına VT 20 ve kesişim yerlerine 5*10 çakıldı. Playwoodla payandalandı. GT 24ün VT20 ye göre mukavemeti daha fazladır. Yüksek mukavemet gerektiren yerlerde kullanılması daha uygun olur. (GT24=24cm yüksekliğinde, 8cm kalınlığında; VT20=20cm yüksekliğinde, 8cm kalınlığındadır.) Döşeme ve kiriş kalıpları asıl olarak playwoodlardan yapılır. Playwoodların yüzeyleri düzgün beton üretmeye olanak sağlar.
Kalıplar çakılırken ip gerildi. Terazisine dikkat edildi. Uygun boyutlarda ahşap kesilerek çakıldı.

ŞANTİYE STAJI

- Membran üstüne farklı bir keçe uygulaması görüldü. Keçe su ile ıslatılmadan alev ile ısıtılarak yapıştırıldı. Çünkü grobeton bir sonraki gün döküleceği için keçe kuruyup bozulacaktı.

ŞANTİYE STAJI

13.GÜN

- Konvansiyonel sistemde kiriş demir işçiliği görüldü. Tahtalarla yükseltilerek alt ve üst boy demirlere uygun sayıda etriyeler geçirilerek bağlandı. Pas payları konuldu ve tahtalar alınarak kiriş kalıbına indirildi.

ŞANTİYE STAJI

- Dış cephede kara sıva görüldü. Elyaf takviyeli sıva harcı kullanıldı. Harç mala ile atıldı, mastar ile düzleştirildi.  (Uygulanacak alan beton yüzey ise astar sürülmüş olması gerekir. Bu astar tozu uzaklaştırarak sıvanın betona daha iyi yapışmasını sağlar. ) Ayrıca iskelede çalışan kişinin baret, çelik ayakkabı ve yeleğin yanında bir de güvenlik kemeri takması zorunludur. Takmayan işçiler saptandığında para cezası verilir.

ŞANTİYE STAJI

14.GÜN

- Fore kazık uygulaması görüldü. (Fore kazık, temeli sağlam zemine oturtmak için zemin güçlendirmesidir.) 26m ve 11m kazıklar kullanıldı. Demir işçiliği incelendi. Statik hesabı ile belirlenen sayı ve aralıklarda boy demirlerin iç kısmına yaklaşık 2m de bir Ring adı verilen nervürlü çember demirler geçirildi. Boy demirlerin etrafına l adı verilen Kangal adı verilen nervürsüz spiral demir bağlandı ve kazık donatısı yapıldı. 

ŞANTİYE STAJI

Foraj makinası ile fore kazıkların delikleri delindi. Belirlenen derinliğe ulaşıldığında su çıkmamasına dikkat edildi.(Su çıkarsa çökme olup olmadığına bakılır ve dibine çimento + su karışımı dökülür.) Aynı makine kazık donatısını alarak deliğe indirdi. (Yaklaşık 1 m lik filizler kaldı. Temel 1,20 m olduğu için 1m lik filiz temel içinde kalacak.) Beton dökülmeden önce (nivonun diğeri) yardımı ile beton seviyesi filizlere işaretlenerek beton dökümü bu seviyeye kadar yapıldı. C30 beton kullanıldı. 

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

- Foraj yapılacak kazık yerlerinin aplikasyonu yapıldı. Bu noktalara işaret olarak demir çakıldı.

ŞANTİYE STAJI

- Reglaj hafriyat kotlaması yapıldı. Ada aplikasyonu yapıldı. 

15.GÜN

- Örnek dairede parke yapımı incelendi. Parke duvar birleşimleri ve fayans birleşimi yanlış uygulanmıştı.  (Parke kenarlarında 1,5 cm boşluk bırakılması zorunludur. Aksi taktirde yanlış uygulama nedeni ile fabrika parkeyi  garanti kapsamından çıkarır.)

ŞANTİYE STAJI

- Otoparkta kaset döşeme perde kolon işçiliği görüldü. Tek kat olacağı için dikmelerin ucu gönyeli kullanıldı. Perdede perde kalınlığı kadar iki hasır arasına çiroz kullanıldı. Kolonda gönyeli dikmeler ve etriye-çiroz  kullanıldı. Pas payları takıldı.

ŞANTİYE STAJI

- Kaset döşemede perde- kolon kalıp işçiliği görüldü. 10*10lar playwoodlara taşıyıcı olarak çakıldı. Kalıba payandalar çakıldı. Perdede tek tarafın kalıbı çakıldıktan sonra Taylot ve Konik geçirildi. (Konik perde kalınlığı kadardır.) Taylota ana ve kelebek sıkıştırmak için geçirildi. Diğer tarafın kalıbı çakıldı ve kelebek ile sıkıştırıldı. Kolon kalıbında da 10*10 ve playwoodlar çakıldı. Taylotla sıkıştırıldı.

ŞANTİYE STAJI

- Tünel kalıp temel grobeton görüldü.

ŞANTİYE STAJI

16.GÜN

- Otopark temel beton dökümü görüldü.


ŞANTİYE STAJI

-Fore kazık arasına temelden suyu uzaklaştırması için drenaj yapıldı. Drenflex boru(üzeri delikli) keçe ile sarıldı, kazılı yere yerleştirildi. Üstüne mıcır atıldı. Mıcırdan süzülen suyu içine çekiyor ve temelden dışarıya atıyor.

ŞANTİYE STAJI

- Fore kazıkların arası grobeton ile düzeltilmiş. Temel kalıbı çakıldı.

ŞANTİYE STAJI

- Rekreasyon alanında geo duvar uygulaması görüldü.) Geoduvar daha ucuz ve dayanıklı bir çeşit istinat duvarıdır.) Esnek ızgara serildi. Birleşim yerlerinden demir çakılarak sabitlendi. Bir sıra 5m serildi ise diğeri 3m seriliyor ve şaşırtma ile toprağın kesilmesi önleniyor. Üst sıralara doğru da bu uzunluk azalıyor. Duvar bölüme kum serildi. Üzerine 20*39 blok koyulup çekiç ile sıkıştırıldı. Blok içine ve 50 cm kadar yanına mıcır döküldü. Geri kalan kısım toprak dökülerek sıkıştırıldı ve bu şekilde devam etti. Köşelere ve en üst 2-3 kata çimento döküldü. Bloklar taşıyıcı değildir, dekoratif amaçlıdır;  asıl tutucu olan ızgaradır. Mıcır altta olan drenflex boruya yukarıdaki suyu iletir.

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI


17.GÜN

- E1 blok ince iş kontrolü yapıldı. Rapor hazırlanarak ince işler sorumlusuna verildi.

-Mim. UYG. Projesinde revizyon yapıldı. Onaylı imzalı pafta arasından değişikliğe uğrayan bölüm çıkartılarak yeni çizimler eklendi. Pafta katlandı.


ŞANTİYE STAJI

- Tünel kalıp sistemi temel demir alt ızgara donatısı görüldü. Kenarlarda gönyeli demir kullanıldı. Asansör çevresinde sıkılaştırma yapıldı ve çapraz demirler kullanıldı. Pas payları takıldı.

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

- Otopark kolonlarında demir sayımı yapıldı. Eksikler tamamlattırıldı.

18.GÜN

- Mim. UYG. Projesi revizyona devam edildi.

- Kazık temel donatısı görüldü. Alt hasır arada sehpa ve üst hasır bağlandı. Bazı Fore kazıkların filizleri üst ızgarayı aştı. Bunlar kesilerek temel içinde kalması sağlanacak.

ŞANTİYE STAJI

19.GÜN

- Mim. Uyg. Projesine vaziyet planında eksik olan Trafo ve Süs Havuzu çizildi.

- Tünel kalıp sistemi temel alt hasır aralıkları ve gönye statik projesine uygun ölçüldü.

ŞANTİYE STAJI

- Sehpa ve üst ızgara donatıları bağlandı.

ŞANTİYE STAJI

- Otoparkta kalıp yapımına başlandı. İlk olarak iskeleler yerleştirildi. Mahya olarak doka kullanıldı.

ŞANTİYE STAJI

20.GÜN

- Tünel kalıp sisteminde kalıbı çıkmış beton incelendi. Rezervasyon boşlukları, elektrik tesisatı, şaft boşlukları vb. incelendi. Bir perde kaymıştı.

- İskele ayakları görüldü. Basit bir moment sistemi ile durmaktaydı, herhangi bir bağlantısı yoktur.

- Kalıp çıkartıldıktan sonra koruyucu astar püskürtüldü. 

- Emlak konutun yan parseldeki yeni şantiyesine gidildi. Çelik sistem olan satış ofisi incelendi. Kullanılan profil ve malzemeler tanındı. 

ŞANTİYE STAJI

- Gazbeton bölücü duvar örümü izlendi. Gazbeton yapıştırma harcı kullanıldı. Her sıra için ip çekildi, terazi ile de bakıldı. Blok derzlerinin şaşırtmalı olmasına dikkat edildi. Köşe birleşimlerinde bağlantı yapıldı. Uygun boyutta değilse bloklar testere ile kesildi. 

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

- Profiller kesildi ve kaynak yapıldı. 

ŞANTİYE STAJI

- Çelik sistem ile ilgili şantiye şefinden bilgi alındı. Yapım aşamasında ilk olarak beton içerisinde ters vidalı profiller yerleştirilmiş. Kolonlar bu ters vidalara oturtulmuş. Onun üzerine sırasıyla I profil, kutu profil, saç, izocam (yalıtım malzemesi), OSB ve son olarak üst saç yerleştirilmiş. İzocam arasına da Z profiller yerleştirilmiş. OSB üst sacın montajı içindir. 

ŞANTİYE STAJI

- Örnek cephede bina girişi elemanı montajı görüldü.

ŞANTİYE STAJI

21.GÜN

- Tünel kalıp sistemi temel donatısı üzerinde aks ipi çekildi. Buna göre perde filizleri yerleştirildi. Perde filizleri yerleştirildi. Bir uçları gönyeli olan dikmeler alt hasıra bağlandı. Temel içerisindeki filizlere de etriye, çiroz, tevzi koyuldu. Tesisat boruları geçirildi.

ŞANTİYE STAJI

- Blok içinde karot uygulaması görüldü. Perdede tesisat geçen ama rezervasyon boşluğu bırakılmayıp betonla dolan yerler silindir olarak karot makinesi ile kesildi.

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

22.GÜN

- Sosyal tesisin merdiven kesiti Autocad’ de çizildi.

- Rekreasyon alanında fore kazık imalatı ve biten kazıkların temel donatısı devam ediyor.


23.GÜN

- E2 blok ince iş kontrolü yapıldı ve ince iş sorumlusuna rapor verildi.

- Pencere boşluğu su izolasyonu imalatı incelendi. Yüzey hazırlığı olarak pürüzlü yüzeyler harç ile düzleştirildi. Kuruduktan sonra tozu alınır. Bitümlü zift sürüldü. Üzerine polyester keçe serildi ve tekrar bir kat zift sürüldü.

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

- Su izolasyonu kuruduktan sonra ısı izolasyonu için strafor(XPS) kullanıldı. Uygun ölçüde strafor falçata ile kesildi. Yapıştırma harcı ile yapıştırılıp. Gönyesine yakıldı.

ŞANTİYE STAJI

24.GÜN

- Aile Bağları’ nın ana yol tarafında geoduvar imalatı görüldü. Duvar altına drenflex boru koyuldu.

ŞANTİYE STAJI

- Kaba alçı sıva görüldü.  Alçı yapımına başlanmadan önce duvardaki tozların gitmesi ve alçının daha iyi tutması için duvara kırmızı renkte bir astar sürüldü. Köşelere sıva profili koyulup teraziye getirildi. Anoların arasına makine ile kaba alçı sıkıldı kaba alçılar mastar ve bazı bölgelerde mala yardımıyla düzeltildi. Anolar alçı kuruduktan sonra sökülüyor. Alçı kalınlığı 3-4 cm den fazla olursa çatlayacağı için bazı yerlere alçı yapılmadan önce çimento sürülmüştü. Kaba alçı değirmen denilen bir makinede karıştırılıp daha sonra da hortumlarla aktarılarak duvarlara uygulandı.

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

25.GÜN

- Yer seramik uygulaması görüldü. Yapıştırıcı harç çizgili şekilde yere sürüldü. Aralarda derz çıtası kullanıldı. Üzerine seramik yapıştırılarak tokmakla vurularak sıkıştırıldı. Terazisi kontrol edildi. Küçük alanlar için karo kesim aleti ile ölçüsüne uygun kesildi. 

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

- Otopark yüzey alanında sertleştirici imalatı görüldü. Fırça ile sürülüp helikopter ile geçildi. (Betonun dağılmasını önler, dayanıklılık ve parlaklık verir.)

ŞANTİYE STAJI

- Alçıpan montajı incelendi. Daha önceden monte edilmiş taşıyıcı profillere uygun ölçüde kesilerek matkapla monte edildi. Elektrik tesisatının geçişine dikkat edildi.

ŞANTİYE STAJI

26.GÜN

- Tünel kalıp sökülmesi görüldü. Vinç ile çıkartılan kalıplar yere indirilmeden yeni yerlerine yağlanıp monte edildi. Perdelerin boşlukları için kalıp olarak ayrı rezervasyonlar kullanılmış. Bu rezervasyonlar çıkarıldı.

ŞANTİYE STAJI

- Otoparkta kaset döşeme kalıp çakılması incelendi. İskele ve doka üzerine 10*10lar çakıldı. 5*10lar ile kalıp bölgeleri çakıldı. Kalıp boyutları 1,20*1,20m. 5*10lar çakılırken kalıpların bir araya gelmesi ile oluşacak bölgenin 2 cm eksiği çakıldı. Kalıplar yerleştirilirken son sıradaki kalıbın sıkıştırması ile bir bağlatıcıya gerek kalmadan kalıplar yerleşmiş oldu. Playwoodlarla kiriş kalıpları çakıldı ve playwood ve 10*10larla kenar kalıpları çakıldı. Kaset kalıpta kırık olan yerler özel bir bant ile bantlandı.

ŞANTİYE STAJI

- Dış cephede kat silmesi olarak prekast malzemeler kullanıldı. Metal taşıyıcılarından binanın taşıyıcı sistemine kaynak yapıldı.
(Binaya ağırlık olmaması için döşemenin devamı olarak yapılmadı.)

ŞANTİYE STAJI

27.GÜN

- Saten alçı uygulaması görüldü. Saten alçı duvarı  pürüzsüzleştiriyor. Saten alçı uygulanırken ıslak bir sünger kullanılarak köşelerin alçısı düzeltildi daha da pürüzsüz bir yüzey için kuruduktan sonra zımpara yapılacak.

ŞANTİYE STAJI

- Kaset döşemede nervür demir işçiliği görüldü. (Nervürler yükü kirişlere aktarıyor.)

ŞANTİYE STAJI

- Geoduvar hazırlığı olarak grobeton dökümü görüldü.

ŞANTİYE STAJI

- Geoduvar teraslanmada reglaj hafriyat kotu verildi.

ŞANTİYE STAJI

28.GÜN

- Dış cephe pencere sövesi montajı görüldü. Uygun ölçülerde kesilen mineral sıvalı strafor, yapıştırıcı harç ile yapıştırıldı ve gönyesine bakıldı. 


ŞANTİYE STAJI

29.GÜN

- Beton laboratuvarı gezildi. Her araçtan 6lı grup bisetlere numune alınıyor. Bir günden prizlerini alıyorlar. Pompresör ile kalıptan çıkartılıyorlar. 3, 7 ve 28 gün sonra kırımı yapılacaklar havuzda bekletiliyor.(Havuz, 24 C su ile doludur.) Kırım zamanında havuzdan çıkartılıp kurutuluyor. Kırımı yapılarak sonuçlara bakılıyor. Kırım değerlerinde sorun olursa yapıdan karotla beton alınıyor. İstanbul Teknik Üniversitesinde inceleniyor. Uygun değerlerde değil ise yapı yıkılıyor. Yapıda sorun varsa son bırakılan biset yani şahite bakılıyor. Şahit de sağlamsa beton santralinden kaynaklanan bir hata olmadığı ortaya çıkıyor.


ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

-F kuleye çıkıldı. Şaft boşlukları ve konsol çalışan filkete demir işçiliği incelendi. 1m2' yi geçen şaft boşluklarında alt demir hasır örülüyor. Döşeme betonu döküldü. Hidrolik beton dağıtıcı kullanıldı.

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

30.GÜN

- C2 blokta ince iş kontrolü yapıldı.

- Banyoda süzgeç yerlerinin tamiri yapıldı. Su izolasyonu öncesi tamirat yapılmış oldu.

ŞANTİYE STAJI

- Tünel kalıp temel betonunun bakımı izlendi. Beton çatlamaması için sulandı.

ŞANTİYE STAJI

31.GÜN

- E2 blok ince iş kontrolü yapıldı, rapor hazırlandı.

ŞANTİYE STAJI

- Tuğla duvar örüldü. İlk olarak ip çekildi. Köşelerden başlandı. Yapıştırma harcı atılarak tuğlalar koyuldu. Derzlerin şaşırtmalı olmasına dikkat edildi. 

ŞANTİYE STAJI

32.GÜN

- Konvansiyonel sistem kalıp sökülmesi görüldü. İskeleler çıkarıldı, ahşap kalıp elemanları Manila yardımı ile çıkarıldı.

ŞANTİYE STAJI

- Fileli kalekim tavan sıvası görüldü.

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

- Epoksi uygulaması incelendi. Konvansiyonel sistemde merdiven demir filizleri için epoksi kullanıldı. Epoksi demir + beton yapıştırıcısıdır. 

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

33.GÜN

- Elektrik tesisatı için tuğla duvarda kesim görüldü. Kesim makinası ile iki kesik oluşturup ortası kırıldı.

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

- Rekreasyon alanındaki dükkanların perde kalıp işçiliği görüldü.

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

 - Gömme rezervuar incelendi.

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

V

ŞANTİYE STAJI

34.GÜN

- Makro inşaatın başka bir şantiyesi olan Başakşehir Mavera Konakları şantiyesine gidildi. Burada diğer projeden farklı olarak iksa sistemi vardı. İksa sistemi istinat duvarı görevi görmesi için yapılan bir sistem. Düşeyde forekazıklar yatayda ise ankrajlar vardır. Ankraj delikleri Grande C6 denilen bir makineyle yapılır. Deliklere halatlar yerleştirilir ve ankrajlara enjeksiyon işlemi uygulanır. Enjeksiyon işleminden 3-4 gün sonra kriko germe yapılır. Ankraj plakalarıyla sabitlenir. Bir nevi toprağı sıkıştırma da diyebiliriz. Eğer daha önce yapılırsa germedeki barometre değişmez ve gerdikçe halat gelir. Ankrajların yapıldığı bölgelere, ankrajların açısı hesaplanarak kuşak kirişi yapılır.

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

-Satış ofisi gidilip örnek daireler gezildi. Maket ve proje incelendi.

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

35.GÜN

- F 2 blok döşeme demir işçiliği teslim alındı. Beton dökümü görüldü.

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

- F1 blok grobeton kalıbı koyulmuş, grobeton dökülüyordu. 

ŞANTİYE STAJI

- Kat koridorunda ve terasta karışık alçı sıva görüldü. Kaba alçı yapımından sonra üzerine 1,5 mm kadar karışık alçı uygulanıyor( karışık alçı kaba ve saten alçı karışımıdır) ve ano boşlukları karışık alçıyla kapanıyordu. Mala ile alçı atılıp mastar ile düzeltiliyordu. Çamaşır makinası yerinin kaba alçı tamiri yapılıyordu, mastarında olmamıştı.

ŞANTİYE STAJI

36.GÜN

- Yan taraftaki Özülke - Özkar ortak girişim şantiyesine tekrar gidildi. Çelik taşıyıcılı satış ofisinin son hali incelendi. Mermer kaplama görüldü. Saçaklara kompozit bir malzemenin montajı yapıldı. Ahşap görünümlü metal malzeme idi. Ahşap + metal karışımından yapılmıştı.

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

- Kendi şantiyemizde banyo su izolasyonu görüldü. İzolasyon malzemesi fırça ile boşluk kalmayacak şekilde sürüldü. Boşluk kalmamasına dikkat edildi. İzolasyonun yüzey ile birlikte yaklaşık 20 cm duvara sürülmesi gerekir, bunun için ilk sıra fayans altına daha önceden sürülmüştü.

ŞANTİYE STAJI

ŞANTİYE STAJI

- Banyo izolasyonu sonrası için su testi yapılan katlar görüldü. Alta su geçirip geçirmediğine bakıldı. 

ŞANTİYE STAJI


bitti...

BENZER İÇERİKLER

0 yorumlar