GELENEKSEL JAPONYA MİMARLIĞI

Kasım 17, 2014

JAPON MİMARLIĞI KİTABINDAN (ALİGÜL AYVERDİ

Bruno Taut: Daha önce de, çok kere belirttiğim üzere, çağdaş mimarlığın bundan böyle ki gelişimi, fonksiyonda yatmaktadır. (Katsura'yı dayanak yapmıştır.)

... Modern mimarlık ile eski Japon mimarlığı arasında böyle bir kültürlerarası bağlantı vardır: Mimarlık problemlerini ele alışta yaklaşık görüş açılarının benimsenmiş oluşu, çarpıcı benzerliklerle sonuçlanmıştır. İşlev önemsenmiştir.

...Japonya mimarlığında ana akım konut olagelmiştir ve diğer tipolojik oluşumlar, bu akımın birer türevi  durumunda kalmışlardır.

...Japonya mimarlığında matematik yoktur. Anakara dinleri felsefesizlikle sonuçlanan boyun eğme getirmişlerdir; evrensel olarak kavranan ve matematiğe yönelen felsefeyi değil. felsefesizlik felsefeleri vardır.

...Evinizi yapan kimse kendini evin içinde bulunduğu durumdan kendisini sorumlu tutar: bu sorumluluğa kıskançlıkla sahip çıkar: sıvacıyı, çatıcıyı, tenekeciyi çağırmak yalnızca onun hakkıdır...Bu bahçıvanlar için de geçerlidir.

...Ahşap iskelet-geçicilik-yer değiştirme-çatı iskeleti açıktadır,güven için. Kişilere evin bölmelerinin ismi ile seslenilir, ana taşıyıcı, abartılmış boyutta direk daikoku bashira_aile reisi gibi.

...Japonya mimarisi doğal olaylarının izlenimleriyle sığınaklar haline getirilmesinin en hızlı, olabilecek en ani çözümüdür. Bu mekanda yaşayan japonlar zamanlarını - anlık süreler- olarak yaşarlar. Miras bırakma ya da kalıcı bir konut yapma düşünceleri yoktur.

..."yere oturma " kültürü ayrıca "yere bakma ". Bakış açısı, dışa bakışı ifadeler. Gri gök, gökten umudu kesmelerine neden olmuş ve yere bakmayı tercih etmişler, yani niteliksiz bir gök.

JAPON MİMARLIĞI kitabından (ALİGÜL AYVERDİ) _Geleneksel Japon Mimarlığı_

BENZER İÇERİKLER

0 yorumlar