MONTESSORİ ANAOKULU

Kasım 12, 2015

Yürütücüler

Prof. Dr. Açalya ALLMER
Prof. Dr. Mine TANAÇ ZEREN
Yrd. Doç. Dr. Ferhat HACIALİBEYOĞLU

İhtiyaç programı (40 öğrenci) 

-Giriş + Karşılama 30m2
-Oyun Odaları 50şer m2
-Anne + Çocuk Odası 40 m2
-Yemekhane + Mutfak 60m2
-Uyku Odası 40m2
- Wc 30 m2 
-Servis Birimleri 40m2
-Ortak Etkinlik Alanı
-Açık Etkinlik Alanı
-Açık Otopark

Montessori'nin ne olduğu sorusuna cevap aranarak işe başlandı. Bir eğitim modelidir. Başlıca özellikleri ;

- Materyal eğitimi önemlidir. Çocuk, materyalden yanlış yaptığını anlar ve kendisi düzeltir. Öğretmen uyarısı gerekmez.
-Farklı yaş grubundan çocuklar bir arada eğitim görür, birbirlerinden öğrenmelerini sağlar ve toplumsal bilinci geliştirir.
-Kavramlar birebir gerçek hayat ile öğretilir. Örneğin, yemek servisini çocuklar kendileri yapar.
-Çocuklar öğretmen tarafından değil, kendi ilgileri doğrultusunda yönlenir, o an yabancı dil gelişimi ile ilgili materyal ile ilgiliyse yabancı dil dersi başlamış demektir. 
...

Tasarım Alanı: 

MONTESSORİ ANAOKULU




MONTESSORİ ANAOKULUVaziyet Planı

Yapı, bir ışık/renk materyali olarak tasarlandı. Çocuklara güneşin hareketi ve renkleri öğretmek amaçlandı.



MONTESSORİ ANAOKULU












BENZER İÇERİKLER

2 yorumlar