*Önemli bir duyu, görmek... Ağacı, kuşu, haritayı ve belki de en yakınımızdaki insanın çizgilerini görmek... Maddenin çizgiyle sınırlandırılışını, varlık felsefesinin görünmeyen bir çizgi üzerinde yürütüldüğünü görmek...*Her şey çizilmiş. Çizilmişlik hali hakim hayatta. Tercih edilebilen seçenekler olsa da genelde seçimler üzerinden yürümez yaşam. Güzel yazı ile yazılmış bir yolda kesintisiz yürümekten ibaret her şey aslında. O zaman soru şu: Sen mi çizgiyi çizersin, çizi...
Yapım dersinde eldeki malzemeler: 4 küp-6 çubuk-4 plak... Ne artacak, ne de eksik kalacak. Taşıyıcılığı göz önünde bulundurarak bir maket çalışması... Gereksiz ve taşıyıcılığı olmayan bir yerde malzeme olmayacak. Örneğin; bir kübü dört çubuk ile taşımak yerine iki çubuğun yeterli olması gibi. Ayrıca çalışmanın çizimleri de yapıldı. ...
Konu, oyun alanı.. Tabi konu bu olunca baş rol miniklerin.. Proje ön sunum ve çalışmaları devam ediyordu. Tasarıma artık ÖLÇÜ de girmişti. Bize çocuk ölçüleri ve eylemleri lazımdı veeee... İlkokul öğrencileri çıkageldiler. Gelirken elleri boş değildi. Mimarlık okuluna gelebilecek en iyi oyuncakları da yanlarındaydı. Getirdikleri bu çubuksal, plaksal ve noktasal parçalarla kimileri hayallerindeki kuleyi, kimisi treni tasarlamaya başladı. Biz de onları...
Yürütücü Doç. Dr. Hakan ANAY Problem, 2 boyutlu bir kompozisyona 3. boyutu kazandırmaktı. Bunun için verilen 3 eserden biri seçildi. En-boy-renk gibi elde olan özelliklere sadık kalınarak derinlik tasarlandı. Tasarlanan parçalar çerçeve içine misina ile sabitlenerek kompozisyon oluşturuldu.Verilen kompozisyonlar: Ian David Baker, Canal Composition 5 (2007) Laszlo Moholy Nagy, Kompozicija Z VIII (1924) Wassily Kandinsky, Counter Gravitation Ian David Baker'ın Canal Composition 5...
Çalışma kapsamında çubuksal elemanlar ile strüktür tasarımı yapılması, ızgara modülden oluşan strüktürün plaksal elemanlarla mekansallaştırılması problemi üzerinde çalışılmıştır. Süreklilik, doluluk-boşluk, mekansal örüntü ve renk gibi tasarım prensiplerine dikkat edilmiştir.Bitiş etkisi olmaması için bir üçgen kulakla sonlandırılmıştır. ...
Konservasyon; temizleme, sağlamlaştırma, yapıştırma, yüzey koruma ve bütünleme olarak özetlenebilir. Analitik rölöve, konservasyon raporu ve müdahale pastalarını içine alır. Özgünü koruma ve en az müdahale ile eser ömrünü uzatmak amacıyla uygulanır. Uygulama öncesi projelendirilmelidir.Konservasyon projesi ile; doğru ve detaylı belgeleme imkanı elde edilir, müdahale dereceleri ve koruma yöntemleri belirlenir, eserin neresine ne uygulama yapılacağı belirlenir, metraj çıkarılarak uygulamada çıkabilecek sorunlar en aza indirilir,...