Erken Dönem Yunan Anakarası ve AdalarYunan Anakarası, dağlık ve kayalık karakterdedir. Bu coğrafi özellik korunaklı yerleşim, kara ulaşımı zorluğu, geniş tarım alanlarının azlığı vb. durumları beraberinde getirir. Kara ulaşımının zor olması deniz ulaşımını arttırmıştır. O dönemde açık denizlerde yön bulmak kolay değildi ama Ege Denizi'nin adalı yapısı yön bulmak için uygundur. Besin ithali yapılmaktadır. Deniz ticareti yeni uygarlıklar tanımayı sağlamıştır. Ayrıca bu kayalık yapı...
"Toynak Sesini Duyunca Zebra Gelsin Aklına" Shems FriedlanderAlgılama; duyu organları yardımıyla çevredeki objelerin, fark edilmesini, olayların açıklamasını içeren bir bilgi alma süreci sonunda ortaya çıkan psikolojik bir olgudur. Algı bir uyarıcı nedeniyle ortaya çıkar. Algılama insanın var oluşunun kültürel ve bireysel varlığına dayanmaktadır. Algılama, anlamlandırma sürecinin ilk aşamasıdır. Sonra yorumlama aşaması ve sonuç gelir. Bu iş tüm duyu organlarının birlikteliğiyle olur. Ses, görüntü, koku...
PLAN* Kuzey Oku* Zemin kat planı yakın çevresiyle gösterilmelidir.* Sabit mobilyalar ve ıslak hacim tefrişleri* Pencere ve kapıların açılış yönleri* Merdiven basamakları ve korkulukları* Merdiven ve rampaların başlangıç-bitiş noktalarındaki ve sahanlıklardaki kaba ve bitmiş döşeme kotları* Mahal isimleri ve kotları* Zemin farklılıkları ( ıslak hacim, teras, yeşil zemin vb. zeminler ; tarama ve noktalama ifadeleri ile farklılaştırılabilir. )* Kesit çizgileri ve bakış yönü...
Yürütücüler Prof. Dr. Açalya ALLMER Prof. Dr. Mine TANAÇ ZEREN Yrd. Doç. Dr. Ferhat HACIALİBEYOĞLU İhtiyaç programı (40 öğrenci) -Giriş + Karşılama 30m2 -Oyun Odaları 50şer m2 -Anne + Çocuk Odası 40 m2 -Yemekhane + Mutfak 60m2 -Uyku Odası 40m2 - Wc 30 m2 -Servis Birimleri 40m2 -Ortak Etkinlik Alanı -Açık Etkinlik Alanı -Açık Otopark Montessori'nin ne olduğu sorusuna cevap aranarak işe başlandı. Bir eğitim modelidir....