METİN OKUMALARI

Nisan 01, 2014

YOLDAN GEÇEN ÖYKÜLER-İZMİR / NAZLI ERAY / CAN YAYINLARI


Nazlı ERAY, büyülü gerçeklik akımının Türkiye'deki önemli temsilcilerindendir. Haldun Taner Öykü Ödüllü bir yazardır. 

Yoldan Geçen Öyküler kitabından İzmir isimli öykü üzerinde bir okuma çalışması yapıldı. Fantastik anlatımıyla dikkat çeken öyküde mekânsal tasvirler görsel düşünmeyi destekleyiciydi. Ana karakter Ankara'da yaşıyor ve İzmir'e özlem duyuyor.

    "...Hay hay buyurun, dedim. Adam teşekkür edip karşıma oturdu. Garson belirmişti yanı başımızda. 
    "Ne emredersiniz? diye soruyordu.
   Adam:
   "Bir Adana" dedi.
    Garson bana baktı.
    Hiç durmadan: "Bir İzmir," dedim.
    Garson gitti. Adam günlük gazeteyi açmış göz atıyordu...Adana kebabı göründü. Gazetesini katladı. Bana baktı. "Afiyet olsun," dedim. Yemeye başladı.
    Lokantanın arka tarafında bir gürültü koptu! İskeleye yanaşan bir vapurun düdük sesi dükkanın içini doldurdu. Hepimiz şaşkınlık içinde çevreye bakınıyorduk.
    Derken garson mutfak kapısında belirdi. Elindeki tepside, akıl almaz büyüklükte bir İzmir taşıyordu...
    Hemen anladım, fuar zamanıydı. Geceydi, binalar ışıl ışıl yanıyordu. Garson tepsiyi salladıkça Kordonboyun' daki deniz dalgalanıyordu... Bir iki kız dalgalardan ıslanıp Yunan konsolosluğunun oraya kaçıştılar. Limandaki gemiler tüm ışıklarını yakmışlardı..."

    Öyküde bir de perdecide geçen sahneler vardır. Her perde kişinin gitmek istediği anılarına açılır. Karakter de yeşil bir perdeden geçerek İzmir'de hastanedeki anılarına ulaşır.

Metinden yola çıkarak aşağıdaki kolaj oluşmuştur.

METİN OKUMALARI

BENZER İÇERİKLER

0 yorumlar