ROMBRANT, Anatomi Dersi Resmi, 1632, Barok
Gerçekten öğrencilere tıp dersi mi?! Sadece o dönemde halka açık "anatomik tiyatro" adında sosyal aktivite.
VELAZQUEZ, Nedimeler, 1656, Barok
Resim içinde resim, duvardaki aynaya dikkat!
MANET, Kırda Öğle Yemeği, 1862-1863, Realizm
İlham kaynağı Rönesans resimleridir. Fırça darbeleri görülmeye başlar.
GAUGUIN, Vaazdan Sonraki Hayal, 1888, Post-Impressionism
Resimleri canlı, çarpıcı ve parlaktır. Resimde Peygamber Yakup ve bir melek mücadele etmektedir. Materyalist şehir toplumuna hayatlarında var olan ruhani gizemi yansıtmak istemiştir.
MATISSE, Bayan Matisse, 1900ler, Fauvism
EDVARD MUNCH, Çığlık, 1893, Dışavurumculuk
Bir yolda yürüyordum iki dostumla
Güneş batıyordu
Aniden kan kırmızısına döndü gökyüzü
Durakladım bitkin hissederek ve dayandım yanı başımdaki korkuluğa
Kan ve ateşten dilleri vardı şehrin ve mavi-siyah fiyordun üzerinde
Dostlarım devam etti, ama ben orada kaldım endişe ile titreyerek
Ve doğadan sonsuz bir çığlığın geçtiğini hissettim
demiş ressam...
KANDINSKIY, Kompozisyon VIII, 1923, Soyut
JACKSON POLLOCK, Sonbahar Ritmi, 1950, Soyut Dışavurumculuk
Sanatçı tuvali yere koyarak damlatma tekniği ile resim yapıyor.
MARK ROTHKO, Çizgi, 1900ler, Soyut Dışavurumculuk
Çizgi ve göz alıcı renkler...
KAZIMIR MALEVICH, Siyah Kare, 1915, Süprematizm
Hiçbir şeyi anlatıyor.
PICCASSO, Kırda Kahvaltı, 1900ler, Kübizm
Yukarıda 3. resme bir daha bakınız.
MARCEL DUCKAMP, 50 cc of Paris Air, 1919, Dadaizm
Hazır nesneleri kullanarak sanat yapıyor.
FRANCIS BACON, Velazquez'in Papa Tablosuna Yorumu, 1960lar, Sürrealizm
Bir ateist olarak tanrısız bir dünyada yaşamanın nasıl bir şey olduğunu tasvir eder. Dünya görüşü duygusallığın ve şiddetin anlamsız görüntülerine dönüşür.
DAMIEN HIRST, Köpek Balığı, 2000ler, Çağdaş Sanat
Yaşayan birinin aklında ölümün fiziksel imkansızlığını anlatır ya da kısaca "turşu sanatı"...
MARC QUINN, Kendi Portresi, 1996, Çağdaş Sanat
Sanatçının portresi ve tabi kanı...
veee geldik çağdaş sanatın içimizi dışımıza çıkardığı zamanlara...
...gerçeği ve somutu sorgulayan nesnelere dönüştüren,
olayları kaydeden,
fikirleri üreten ve ileten imgelem dünyamızı görünür kılan...
insanoğlu neden resim yapma gereği duymuştur?
"bellek problemimiz var, kaydetme gereği duyuyoruz...
ilkel dönemlerde tapınma ihtiyacı ile de yapıldı..."
konuları
manzara, natürmort, figür
baskı teknikleri
yüksek baskı tekniği: kazıyarak ya da oyarak kalıp hazırlanır. genellikle ağaç kabukları kullanılır. muşamba veya çinko levha da kullanılabilir.
düz baskı tekniği: monotip diye adlandırılır. kazınmadan cam ve benzeri üzerinde yapılır. litografide taş vb kalıp kullanılır.
çukur baskı tekniği: bakır, çinko, çelik levhaya yedirme yoluyla ve kazımayla yapılan baskıdır.
elek baskı tekniği: ipek vb üzerine baskı ile yapılır.
Hangi özellikleri ile tanınır?
Birkaç basamak ile yoldan ayrılmıştır...
Giriş bir iç boşlukla tanımlanır...
Pencerelerdeki metal kanatlar işaretleridir...
Giriş kapıları ferforjelidir...
Pencere açıklıklarının etrafı taş sövelidir...
Bodrum kat vardır...
Cumba (oda genişliğinden dar çıkma) görülür...
Cumbalarda demir konsol taşıyıcı vardır...
...
nasıl assak, nasıl oturtsak derken
deneye yanıla
hocalarımızdan kritik ala ala
bolca da para harcayarak
bu çatıya çattık
Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi
Atölye, Derya KARADAĞ yürütücülüğünde tasarım problemine analitik ve işlemsel yaklaşmanın, neden-sonuç ilişkilerini gözeterek çözümlemenin 10 günlük bir araştırmasıydı. Bu araştırmayı görselleştirmek için zihinsel harita niteliğinde "konsept haritası" oluşturuldu.
Zihinsel süreçte veri sağlamakta zorlanılan rüzgar yönü gibi çevresel veriler REVIT programının analiz kısmından elde edildi. İlginçtir ki bu programı "gelişmiş kağıt-kalem" gibi kullanmanın dışında tasarım aşamasını etkileyecek şekilde aktif kullanmak da mümkün. Örneğin modellediğiniz yapıda hangi elemandan ne kadar enerji kaybettiğinizin sonucunu bulabiliyorsunuz. Bu atölyedeki tasarımda en çok duvarlardan enerji kaybı mevcuttu, çünkü izolasyon katmanı tanımlanmamıştı. Program kullanımı geliştikçe ve her detayına kadar tasarlanıp modellendikçe veriler de o kadar gerçeğe yaklaşıyor.
Tasarım ve enerji analizi...
Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi
Atölye, Derya KARADAĞ yürütücülüğünde tasarım problemine analitik ve işlemsel yaklaşmanın, neden-sonuç ilişkilerini gözeterek çözümlemenin 10 günlük bir araştırmasıydı. Bu araştırmayı görselleştirmek için zihinsel harita niteliğinde "konsept haritası" oluşturuldu.Zihinsel süreçte veri sağlamakta zorlanılan rüzgar yönü gibi çevresel veriler REVIT programının analiz kısmından elde edildi. İlginçtir ki bu programı "gelişmiş kağıt-kalem" gibi kullanmanın dışında tasarım aşamasını etkileyecek şekilde aktif kullanmak da mümkün. Örneğin modellediğiniz yapıda hangi elemandan ne kadar enerji kaybettiğinizin sonucunu bulabiliyorsunuz. Bu atölyedeki tasarımda en çok duvarlardan enerji kaybı mevcuttu, çünkü izolasyon katmanı tanımlanmamıştı. Program kullanımı geliştikçe ve her detayına kadar tasarlanıp modellendikçe veriler de o kadar gerçeğe yaklaşıyor.
Tasarım ve enerji analizi...
VAZİYET PLANI
PLAN
KESİT